۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۸

اکران «آکادمی کیمیایی» آغاز شد/ نمی‌توان جلوی اندیشه را گرفت

اکران «آکادمی کیمیایی» آغاز شد/ نمی‌توان جلوی اندیشه را گرفت

مراسم رونمایی و اکران فیلم مستند «آکادمی کیمیایی» به کارگردانی و تهیه کنندگی صالح دلدم شامگاه دوشنبه ۲ مهر در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی «هنروتجربه»، مراسم رونمایی و اکران فیلم مستند «آکادمی کیمیایی» به کارگردانی و تهیه کنندگی صالح دلدم شامگاه دوشنبه ۲ مهر با حضور سازندگان فیلم، اهالی رسانه و جمعی از هنرمندان، توسط گروه سینمایی «هنروتجربه» در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

صالح دلدم کارگردان و تهیه کننده «آکادمی کیمیایی» پس از خوشآمدگویی به حضار، با ابراز تاسف از حادثه معدن طبس، گفت: امیدوارم که زندگی و تلاش‌های کارگران کشورمان راهی به پرده سینما پیدا کنند، چرا که جایشان روی پرده سینمای ایران بسیار خالی است. درباره «آکادمی کیمیایی» باید بگویم که اگر سوگل خالقی نبود این فیلم ساخته نمی‌شد. او، اسفند ۹۱ از من خواست که فیلمی از جشن کارگاهی که استاد کیمیایی برگزار می‌کرد، تهیه کنم و همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد و بدون هیچ فیلمنامه‌ای صرفاً با دوربین، فیلمبردار و صدابردار به کارگاه رفتیم و جشن را برگزار کردیم.

وی افزود: بعدها در تدوین برای این تصاویر فیلمنامه نوشتیم که اتفاقاً تجربه بسیار خوبی بود و در میان تمام فیلم‌هایی که تاکنون ساخته‌ام این کار را بیش از بقیه دوست دارم چرا که این افتخار را داشتم که استاد کیمیایی در برابر دوربین مستند من قرار بگیرد.

دلدم در ادامه با اشاره به چالش‌های اکران این مستند گفت: من سعی کردم در این فیلم به بخشی از جامعه که عاشقان سینما هستند و دوست دارند که وارد سینما شوند یک نگاه نو داشته باشم اما متاسفانه بدون هیچ دلیلی این فیلم مدت‌ها امکان نمایش نداشت و همین جا از محمد خزاعی و روح الله سهرابی تشکر می کنم که شرایط اکران این فیلم را فراهم کردند.

این فیلمساز با تشکر از حضور مخاطبان گفت: نمی‌توان جلوی اندیشه و انرژی را گرفت زیرا فیلم ساختن انرژی آزاد کردن است.

کد خبر 6234773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha