۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۱۷

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان:

توسعه وقف از نیازهای اصلی جامعه امروز است

توسعه وقف از نیازهای اصلی جامعه امروز است

بندرعباس - نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری گفت: وقف در جامعه اسلامی از ارزش و منزلت والایی برخوردار بوده و توسعه این سنت حسنه به عنوان یکی از نیازهای اصلی جامعه امروز است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن ابراهیمی عصر سه شنبه در همایش یاوران وقف که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته وقف اظهار کرد: وقف یکی از سنت‌های حسنه دین اسلام برای جبران نیازمندی‌های جامعه است و اکثر مردم می‌توانند از برکات آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: توسعه وقف یکی از نیازهای جامعه امروزی است و این سنت حسنه باید به سمت ساخت بیمارستان و ساخت مدرسه سوق داده شود و کمکی برای افراد نیازمند و بی بضاعت باشد.

امام جمعه میناب همچنین بر توسعه فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، سنت حسنه وقف رو به فراموشی می‌رفت اما با پیروزی انقلاب و تلاش‌های انجام شده این سنت حسنه در جامعه احیا شد.

آیت الله ابراهیمی اظهار کرد: دین اسلام برای مسئله وقف اهمیت بسیار زیادی قائل بوده است در قرآن کریم نیز به مسئله باقیات صالحات اشاره شده و یکی از مصادیق آن مسئله وقف است.

وقف از پایه‌های ایجاد تمدن اسلامی است

توسعه وقف از نیازهای اصلی جامعه امروز است

حجت الاسلام مفید سهرابی رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب نیز در این آئین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته وقف به اهمیت وقف در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: وقف احسان ماندگار و اقدام خداپسندانه‌ای است که از طریق آن می‌توان اموال و دارایی‌های افراد نیکوکار را داوطلبانه در جهت رفع بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای موجود در جامعه به کار گرفت که باید در این راستای برای ترویج فرهنگ وقف تلاش شود.

وی افزود: وقف به عنوان صدقه جاریه‌ای است که در طول تاریخ اسلام از پایه‌های ایجاد تمدن عظیم اسلامی بوده است.

کد خبر 6235293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha