۴ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۸

ادبیات دیگران؛

آنگلا مرکل کتاب «آزادی» را منتشر می‌کند

آنگلا مرکل کتاب «آزادی» را منتشر می‌کند

صدراعظم سابق آلمان در کتابی با عنوان «آزادی» درباره نقاط عطف قرن بیست و یکم و تصمیماتی که جهان امروز را شکل داد نوشته و به همین دلیل از این کتاب به عنوان مهم‌ترین کتاب سال یاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، آنگلا مرکل به‌مدت ۱۶ سال صدراعظم آلمان بوده است. او در کتاب خاطراتش که با عنوان «آزادی» و با همراهی بته باومن مشاور سیاسی دیرینه‌اش آن را نوشته، به زندگی خود در دو آلمان متفاوت می‌پردازد: ۳۵ سال زندگی در جمهوری دموکراتیک آلمان و ۳۵ سال زندگی در آلمان متحد.

مرکل در این کتاب صمیمی‌تر از هر زمان دیگری از دوران کودکی، جوانی و تحصیل خود در جمهوری دموکراتیک آلمان سخن می‌گوید و درباره سال دراماتیک ۱۹۸۹ که شاهد فروپاشی دیوار برلین بود و زندگی سیاسی او آغاز شد، صحبت می‌کند. او همچنین خاطرات و دیدگاه‌هایش از جلسات و گفت‌وگوهایش با قدرتمندترین افراد جهان را یادآوری می‌کند و با بحث درباره نقاط عطف مهم ملی، اروپایی و بین‌المللی، نشان می‌دهد که چه تصمیماتی موجب شکل گرفتن زمان ما شده است. وی در این کتاب بینشی منحصر به فرد از عملکرد درونی قدرت ارایه می‌کند و در عین حال بر آزادی پای می‌فشارد.

آنگلا مرکل که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱ صدراعظم جمهوری فدرال آلمان بود، اولین زن در قدرتمندترین دفتر این کشور بود. او سال ۱۹۵۴ در هامبورگ متولد و در جمهوری دموکراتیک آلمان بزرگ شد و در آنجا در رشته فیزیک تحصیل کرد و دکترای فیزیک گرفت. وی سال ۱۹۹۰ به عضویت پارلمان آلمان انتخاب شد و از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸، وزیر فدرال محیط زیست، حفاظت از طبیعت و ایمنی هسته‌ای بود.از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ او رهبر حزب دموکرات مسیحی آلمان بود و سال ۲۰۲۱ به فعالیت سیاسی خود پایان داد.

صد اعظم پیشین آلمان می‌نویسد: «آزادی برای من چه معنایی دارد؟ این سوال تمام زندگی من را به خود مشغول کرده است. طبیعتاً از نظر سیاسی، چون آزادی به شرایط دموکراتیک نیاز دارد، بدون دموکراسی نه آزادی، نه حکومت قانون، نه حمایت از حقوق بشر وجود دارد. اما این سوال در سطح دیگری نیز مرا مشغول می‌کند. آزادی برای من این است که بدانم محدودیت‌های خودم کجاست و محدودیت‌هایم را زیر پا بگذارم. آزادی برای من این است که از یادگیری دست نکشم، مجبور نباشم ثابت بمانم، بلکه اجازه داشته باشم ادامه دهم، حتی پس از ترک سیاست.»

این کتاب ۲۶ نوامبر(۶ آذر) در ۷۲۰ صفحه و به قیمت ۴۹.۹۹ دلار منتشر می‌شود.

کد خبر 6235723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha