۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

اوقاف آمادگی احداث ۳ مگاوات نیروگاه خورشیدی در زنجان دارد

اوقاف آمادگی احداث ۳ مگاوات نیروگاه خورشیدی در زنجان دارد

زنجان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اوقاف آمادگی احداث ۳ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مختار کرمی در نشست خبری اظهار کرد: در سال‌های اخیر تغییراتی در سازمان اوقاف ایجاد شد و بحث سرمایه‌گذاری مورد تاکید قرار گرفت و توجه ویژه‌ای به حوزه بهره‌وری موقوفات شد.

وی با اشاره به اینکه قبلاً اداره اوقاف بیشتر در حوزه اجاره‌داری موقوفات بر اساس قانون تلاش می‌کرد و این کار پیشرفتی حاصل نمی‌کرد، افزود: در حال حاضر سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری مورد توجه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد: ماهیت سازمان اوقاف اقتصادی است و برخلاف تصورات دستگاه فرهنگی نیست و اعتبار فرهنگی دریافت نمی‌کند.

۲۳۰ هکتار از زمین‌های وقفی زنجان برای نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

وی با اشاره به اینکه در یک سال و نیم اخیر الحاق ۲۳۰ هکتار از زمین‌های وقفی به شهرها برای ساخت مسکن ملی اتفاق افتاد، عنوان کرد: ۲۲۰ هکتار از این زمین‌ها در شهر قیدار است و ۵۱۹ واحد در حال ساخت بوده و نزدیک ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

کرمی سرمایه‌گذاری برای موقوفات و تعیین تکلیف زمین‌های وقفی را از مزایای این برنامه خواند و گفت: با توجه به اینکه شهر قیدار ۶ دانگ موقوفه است تدابیری اندیشیده شده که در زمین‌های وقفی ۶ هزار واحد ساخته شود و این افراد تا ابد مستاجر اوقاف خواهند بود.

وی به تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی اشاره کرد و افزود: اداره اوقاف استان زنجان آمادگی دارد ۳ مگاوات نیروگاه خورشیدی در زمین‌های وقفی احداث کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه مجوز ۶۴ کیلووات نصب پنل‌های خورشیدی در پشت بام بقاع متبرکه اخذ شد، تصریح کرد: برای دریافت مجوزها با بروکراسی‌های اداری زیادی مواجه شدیم البته این کار نهایی شده است.

وی ادامه داد: طرح احداث نیروگاه خورشیدی در اراضی حسینیه اعظم زنجان و نیروگاه ۱.۵ مگاواتی در اراضی قیدار آماده شده و تا به تولید برق مورد نیاز استان کمک کند.

کرمی با بیان اینکه در بخش سرمایه‌گذاری، سال گذشته طرح کاشت درخت زیتون در آببر به مساحت ۵ هکتار در برنامه قرار داشت، اظهار کرد: آب و برق تامین و استخر احداث شده و ۴ میلیارد تومان اعتبار طرح است.

وی به اشاره به اینکه مسئولان میدان عرضه دام را مطرح کردند و ما از کمک برای خدمت به مردم و سرمایه‌گذاری از این طرح استقبال کرد، یادآور شد: این طرح برای ساماندهی میدان عرضه دام آماده افتتاح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ظرفیت اشتغال این طرح را بیش از ۲۰ نفر برشمرد و گفت: این سرمایه‌گذاری درآمد بیش از ۵۰۰ میلیون در ماه برای صرف در امور فرهنگی حسینیه به همراه دارد.

کد خبر 6235911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha