۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶

راستینه در گفت‌وگو با مهر:

لایحه عفاف و حجاب تایید شد

لایحه عفاف و حجاب تایید شد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه عفاف و حجاب از سوی شورای نگهبان تایید و به زودی برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

احمد راستینه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی خوشبختانه به تایید شورای نگهبان رسید و به مجلس ابلاغ شد و ان‌شاءالله به زودی ریاست مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون، نسبت به ابلاغ این قانون به دولت اقدام خواهد کرد.

وی توضیح داد: همه دستگاه‌ها موظف هستند ظرفیت‌های لازم را برای اجرای این قانون فراهم کنند. محور این قانون خانواده و دختران امروز و مادران و همسران آینده ایران اسلامی است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیش از ۳۰ حکم فرهنگی در این قانون وجود دارد که نشان می‌دهد مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که مسئله عفاف و حجاب یک مسئله فرهنگی است و ضرورت دارد دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و همچنین دستگاه‌های فرهنگی اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه نسبت به تبیین و اقناع نوجوانان و جوانان عزیزمان در زمینه ضرورت عفاف و حجاب در حفظ خانواده اقدام کنند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ان‌شاءالله به زودی این قانون برای اجرا ابلاغ خواهد شد و همه در کنار هم و با عزم ملی و برای حفظ خانواده ایرانی تلاش خواهیم کرد تا در راستای اقناع‌سازی نوجوانان و جوانان عزیزمان درباره ضرورت توجه به فرهنگ عفاف و حجاب برای حفظ خانواده و هویت ایرانی و اسلامی اقدام شود.

راستینه تاکید کرد: آموزش و پرورش در این قانون به عنوان یکی از دستگاه‌های مهم و متولی شناخته شده است و وظایف سنگینی در تبیین و اقناع نوجوانان و دانش آموزان عزیز درباره فلسفه عفاف و حجاب و ضرورت و نقش آن در حفظ خانواده دارد.

کد خبر 6235956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha