۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۱

نگرانی «زلنسکی» از نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

نگرانی «زلنسکی» از نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگویی تأیید کرد که نگران نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست و این کشور باید خود را برای وضعیت جدید آماده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با شبکه «ای‌بی‌سی» تأیید کرد که موضع و سیاست حمایتی واشنگتن از اوکراین احتمالاً پس از انتخابات ریاست‌جمهوری تغییر کند.

وی دراین‌باره گفت: بنابراین ما باید پیشاپیش خود را آماده کنیم.

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه افزود به همین دلیل مطرح‌کردن طرح موسوم به «طرح پیروزی» اش با دونالد ترامپ و کامالا هریس، نامزدهای حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بسیار مهم است.

بنابر ادعای زلنسکی هدف از طرح پیروزی پایان سریع جنگ است ونه طولانی‌کردن آن.

هم‌اکنون دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان خواهان کاهش کمک‌های مالی و تسلیحاتی واشنگتن به اوکراین است و کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها خواهان ادامه روند کنونی و حمایت از کی‌یف است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور بار دیگر با انتقاد از کمک‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا به اوکراین اعلام کرد که «مشارکت آمریکا در جنگ اوکراین باید پایان یابد.»

وی دراین‌باره گفت: بایدن و کامالا هریس ما را وارد این جنگ در اوکراین کردند و هیچ راهی برای بیرون‌کشیدن ما از این جنگ ندارند.

ترامپ در ادامه با بیان اینکه «بایدن می‌گوید ما نمی‌توانیم بدون پیروزی از این جنگ خارج شویم و روسیه پیروز شود.» افزود: من مذاکره خواهم کرد، من کمک خواهم کرد که از این جنگ خارج شویم. ما باید از آنجا خارج شویم.

نامزد جمهوری‌خواهان دیروز سه‌شنبه نیز با انتقاد از کمک‌های مالی و تسلیحاتی واشنگتن به کی‌یف اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هر بار که به واشنگتن سفر می‌کند با ۶۰ میلیارد دلار پول به اوکراین برمی‌گردد.

دونالد ترامپ دراین‌باره گفت: زلنسکی می‌خواهد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده پیروز شوند، زیرا او می‌تواند از آنها کمک دریافت کند، اما من عملکرد متفاوتی خواهم داشت و بر روی صلح کار خواهم کرد.»

وی همچنین افزود: من اگر در انتخابات پیروز بشوم، اولین کاری که می‌کنم زلنسکی و رئیس‌جمهور پوتین را صدا می‌زنم و به آنها خواهم گفت که توافق کنید. این دیوانگی است.

کد خبر 6235962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
      0 0
      اون پوتین دیوانه و تمامیت خواه مگه صلح میکنه تا جنگ جهانی سوم راه اندازه به جنگ ادامه میده.