۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۰

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

زنجیره جاذبه‌های جهانی اردبیل در حال تکمیل شدن است

زنجیره جاذبه‌های جهانی اردبیل در حال تکمیل شدن است

اردبیل- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: معرفی روستاهای گردشگری استان اردبیل برای ثبت در فهرست آثار ملی می‌تواند زنجیره جاذبه‌های جهانی استان را تکمیل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن محمدی ادیب اظهار کرد: روستای موئیل از شهرستان مشگین‌شهر و دو روستای برندق و کزج از شهرستان خلخال برای قرار گرفتن در فهرست روستاهای جهانی گردشگری به وزارت میراث‌فرهنگی معرفی شدند.

وی افزود: روستاهای ما با توجه به ظرفیت‌های موجود به ویژه در بعد فرهنگی و طبیعی این قابلیت را دارند که در سطح جهانی معرفی شوند و این امر نیازمند عزم جدی در سطح استان برای آماده‌سازی این روستاها است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل ۲ اثر تاریخی ثبت جهانی دارند، یک شهر جهانی صنایع‌دستی در حال ثبت است و در پرونده ثبت جهانی مساجد ایرانی و بازارهای تاریخی نیز آثاری از اردبیل معرفی شده‌اند که در کنار این موارد ثبت جهانی روستای گردشگری می‌تواند زنجیره جاذبه‌های جهانی استان را تکمیل کند.

محمدی ادیب ادامه داد: اقدامات لازم باید در روستاهای منتخب استان تا اردیبهشت ماه سال آینده انجام بگیرد و فرمانداران شهرستان‌های مشگین‌شهر و خلخال مسئول اصلی آماده‌سازی هستند که با هماهنگی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مسئولان دستگاه‌های مرتبط این اقدامات انجام می‌شود.

کد خبر 6236080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha