۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۳

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان:

۱۰ ساختمان بلند مرتبه ناایمن به دستگاه قضا معرفی شد

۱۰ ساختمان بلند مرتبه ناایمن به دستگاه قضا معرفی شد

اهواز - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: ۱۰ ساختمان بلند مرتبه و نا ایمن دولتی خوزستان به دستگاه قضایی معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در پنجمین نشست شورای فنی استان اظهار کرد: در بند ج ماده ۵۲ برنامه هفتم توسعه، وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری وزارت کشور و شهرداری‌ها نسبت به شناسایی ساختمان‌های ناایمن، بحرانی و پرخطر دستگاه‌های اجرائی در کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها از طریق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تا پایان سال اول برنامه اقدام کند.

وی ادامه داد: بیش از ۲۵۰ ساختمان ناایمن در استان شناسایی شده است و برای ۵۰ ساختمان در کمیسیون ساختمان های بلند مرتبه و نا ایمن دولتی پرونده بررسی تشکیل شده که از این تعداد ۱۰ ساختمان آن به مقامات قضایی برای تعیین تکلیف معرفی شده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به نزدیکی بارش ها در فصل پاییز و زمستان به آمادگی همه جانبه دستگاه های اجرایی بیان کرد: تیم های رصد نقاط بحرانی متشکل از کارشناسان دفتر فنی، مدیریت بحران، آب و فاضلاب و شهرداری ایجاد و ضمن شناسایی نقاط بحرانی سال گذشته در خصوص رفع معایب اقدام شود تا در بارش های امسال امکان مدیریت بهتر بحران فراهم باشد.

خانچی ادامه داد: بر اساس این قانون، ایمن‌سازی این ساختمان های باید توسط دستگاه‌های مالک یا بهره‌بردار تا پایان سال سوم برنامه به پایان برسد.

کد خبر 6236126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
      0 0
      چرا مشخصات و محل این ساختمان ها را به مردم نمی گویید که به آنجا مراجعه نکنند این که بعداً سند رو کنید که فلان تاریخ به دستگاه قضایی ارجاع شده است جان برای کشته شدگان احتمالی نخواهد داشت