۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۳

عبدلیان پور:

علیه جنایات رژیم صهیونیستی بیش از ۴ هزار سند ارائه کردیم

علیه جنایات رژیم صهیونیستی بیش از ۴ هزار سند ارائه کردیم

رئیس مرکز وکلا گفت: در دفاع از حقوق مردم فلسطین و علیه جنایات رژیم صهیونیستی بیش از ۴ هزار سند ارائه کردیم که امروز زمینه ساز صدور حکم جلب علیه نتانیاهو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه درسفر به استان گلستان با رئیس کل دادگستری این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

عبدلیان پور در این دیدار گفت: مرکز به عنوان بازوی توانمند اجرایی قوه قضائیه از باب مردمی سازی دستاوردهای خوبی داشته و این مسئله را رئیس قوه قضائیه در مناسبت های مختلف و آخرین بار در دیدار مسئولان قضایی با مقام معظم رهبری عنوان کردند و نام مرکز را به نیکی در محضر حضرت آقا مطرح کردند.

رئیس مرکز درمورد عملکرد هیات مدیره وکلا و کارشناسان و مشاوران خانواده در استان گلستان بیان داشت: اقدامات کمیسیون حقوق عامه استان گلستان با توجه به عملکردی که در ارائه خدمات معاضدتی و حقوقی به مردم داشته توانسته رتبه اول را در سطح کشور کسب کند.

وی افزود: این دستاورد برای استان گلستان علیرغم اینکه تعداد وکلای کمتری نسبت به برخی دیگر از استان ها دارد و به لحاظ پهنه جغرافیایی نیز کوچکتر از بسیاری از استان های کشور می باشد، نشانگر تعاملات سازنده و هم افزایی مناسب با دادگستری استان بوده که توانسته اند به این رتبه و جایگاه دست یابند.

عبدلیان پور در ادامه این دیدار به عملکرد و الگوی خدمت رسانی مرکز به عنوان یک الگوی برتر جهانی اشاره داشت و گفت: شهرداری تهران یکی از نهادهایی است که در زمینه ارائه خدمات در مساجد و اماکن عمومی با مرکز همراهی دارد. این همراهی سبب شد تا در اجلاس جهانی شهرداری ها در برزیل طرح خدمت رسانی مرکز را ارائه کردند و در آن جلسه این طرح به عنوان الگوی مدیریت جهانی معرفی شد و این نشان از برکت و اثربخشی مسجد بوده که قادر به یک حرکت و گفتمان سازی جهانی است.

وی افزود: ما دربرنامه های خود ارائه خدمت در بقاع متبرکه را ارائه دادیم و در سراسر کشور این اقدام انجام می شود و بازخورد ویژه ای داشته و پیگیرهستیم که امورات مردم ختم به خیر شود. این خدمات موجب حل وفصل پرونده های بسیاری گردیده است که در نمونه اخیر آن در شهر ری ما یک پرونده را با ۴۰۰ شاکی به برکت مسجد به صلح و سازش رساندیم که این سیره پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) بود.

عبدلیان همچنین به بحث ورود مرکز در امر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ما در مدارس «زنگ حقوقی» را با هماهنگی آموزش و پرورش سرفصل های آن طراحی کردیم و وکلا و کارشناسان مرکز در ساعاتی مشخص در مدارس مسائلی که می تواند به دانش آموزان کمک کند را آموزش می‌دهند.

وی افزود: ما در صدد آشنایی دانش آموزان با حقوق و تکالیفشان است که بدانند چه حقی دارند و چه وظیفه ای دارند و با شورای تبیین کتب درسی نیزهماهنگی داشتیم و کلید واژه هایی را برای آنها مشخص کرده ایم که در کتب درسی گنجانده شود و معلمین و دانش آموزان این حقوق را آموزش ببینند.

رئیس مرکز در بحث حقوق عامه به مسئله فلسطین اشاره کرد و بیان داشت: ما در مسئله فلسطین رئیس وکلای بین المللی اقای ژیل دوور را به ایران اوردیم که بیش از ۲۵۰ هزار وکیل را مدیریت می کند به طوری که ریاست قوه نیز ایشان را به ایران دعوت و از ایشان تقدیر شد. ما در دفاع از حقوق مردم فلسطین و علیه جنایات رژیم صهیونیستی در همکاری با وکلای بین المللی بیش از ۴ هزار سند این جنایات را ارائه کردیم که امروز زمینه ساز صدور حکم جلب علیه نتانیاهو شد.

عبدلیان پورهمچنین به سفر اخیر خود به روسیه اشاره کرد و گفت: ما در اجلاس بریکس با افریقای جنوبی که موفقیتی بزرگ در محکومیت رژیم صهیونیستی داشت تفاهمات خوبی انجام دادیم و امروز وکلای مرکز در تمامی دادگاه های بین المللی در آی سی سی و آی سی جی حضور خواهند داشت. این کار بزرگی در عرصه بین الملل است.

رئیس مرکز به رایزنی ها در اجلاس بریکس اشاره کرد و گفت: ما در این اجلاس بیان کردیم که یک نهاد ملی حقوقی هستیم و آنها در مورد ملی بودن این موضوع از ما سئوال می کردند و توضیحاتی که ما دادیم و الگوی خود را معرفی کردیم مورد توجه و استقبال آنها قرار گرفت.

کد خبر 6236129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha