۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۷

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان:

۴۲ میلیارد تومان برای تعمیر و مرمت مساجد جامع کردستان هزینه شد

۴۲ میلیارد تومان برای تعمیر و مرمت مساجد جامع کردستان هزینه شد

سنندج-مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: از مهر گذشته تاکنون هم در بحث مساجد ۴۲ میلیارد برای تعمیر و مرمت و بازسازی مساجد جامع شهرستان‌ها هزینه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاروند ظهر چهارشنبه در همایش یاوران وقف ضمن تبریک هفته وقف و هفته وحدت و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: لازم است یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و قدردان خون آنها باشیم.

وی بیان کرد: در عرصه قرآنی در وقف استان مسابقاتی در بخش استانی و کشوری برگزار شد که سال گذشته نفر اول و سوم معارف قرآنی در بخش خواهران و معارف برادران رتبه اول و دوم مربوط به کردستان بود.

مدیرکل وقف و امور خیریه کردستان عنوان کرد: سال قبل‌تر هم نفر اول در مرحله کشوری و بین المللی از کردستان بود که جزو افتخارات استان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاروند یادآور شد: از مهر گذشته تاکنون هم در بحث مساجد ۴۲ میلیارد برای تعمیر و مرمت و بازسازی مساجد جامع شهرستان‌ها هزینه شد.

وی افزود: در بخش مصلای مریوان با ۸ هزار متر زیربنا ۲۰ میلیارد تومان سال قبل از محل اعتبارات دولتی برای ادامه پروژه تخصیص یافت و امسال هم ۲۰ میلیارد مصوب شده است.

مدیرکل وقف و امور خیریه کردستان خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد جمعیت باشکوه نماز خوانان مریوانی در این مصلا باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاروند یادآور شد: در بحث مسکن محرومین و اهدا زمین به محرومین به صورت موردی، کمک به ساخت زمین فوتبال در نقاط دورافتاده، ساخت غسالخانه، ۲۲۰ کارگاه خیاطی از محل موقوفات و مبرات مبالغی اهدا شد.

وی بیان کرد: پروژه خدمات اجتماعی، اهدای ۴ هزار سبد کالا در اول سال تحصیلی به کمک موقوفات، در بحث درمان اهدای خدمات و تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌ها هم اقداماتی صورت گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اذعان کرد: ۹۶ درصد اسناد مالکیت موقوفات در کردستان انجام و سنددار شدند و استان در این زمینه جزو استان‌های برتر کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاروند گفت: راه اندازی گروه جهادی در بخش سلامت در ۴ نقطه رزمایش برگزار که کمک خوبی در حوزه سلامت داشت.

وی عنوان کرد: ۱۰ منزل مسکونی وقفی احیا و بازسازی شد، و مشکلاتی در بحث موقوفات استان ایجاد کرده بود که الحمدالله برطرف شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار کرد: مسجد و دین حوزه اصلی وقف در استان است و از آنجا که تمام مغازه‌های تجاری وقف سرقفلی آنها واگذار شده بود اجاره کمی دریافت می‌شد که اتفاق جدیدی که روی داد مکان‌های مخروبه و رها شده با موقعیت خوب بازسازی و احیا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاروند بیان کرد: در همین حوزه ۱۳ هزار متر در سقز در بخش تجاری احداث و در سنندج ۱۲ واحد تجاری خدماتی و در شهر بیجار بازارچه خوب و صد درصدی احداث شد که در بخش اشتغال هم کمک خوبی می‌کند.

کد خبر 6236418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha