۵ مهر ۱۴۰۳، ۹:۳۱

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان خبرداد؛

افزایش ۱۶ کارگزاری کود های کشاورزی در گلستان

افزایش ۱۶ کارگزاری کود های کشاورزی در گلستان

گرگان- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از افزایش ۱۶ کارگزاری کود های کشاورزی در استان خبر داد و افزود: اکنون تعداد کارگزاری های استان از ۱۱۸ مورد به۱۳۴ مورد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صمد ضیائی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در بدنه دولت مردم، در جهت مغتنم شمردن فرصت خدمت به مردم در کنار کشاورزان، بهره بردارن و تولید کنندگان بوده و با توجه به فراز و فرودهای بسیار، تلاش کرده تا خللی در امنیت غذایی کشور وارد نشود.

وی از افزایش ۱۶ کارگزاری کود های کشاورزی در استان خبر داد و افزود: اکنون تعداد کارگزاری های استان از ۱۱۸ مورد به ۱۳۴ مورد افزایش یافت.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با تلاش و پشتکار در راستای خودکفایی کشور موفق به افزایش صد در صدی کود های اوره ،۸۵ درصدی کود های پتاسه و۱۱۴ درصدی تولید در کود های فسفاته شده که این مهم سهم بسزایی در تغذیه گیاهی و افزایش تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصولات اساسی گندم، جو وکلزا داشت.

وی یادآور شد: در حالی که در سال زراعی جدید کشت پائیزه آغاز شده است حدود ۳۵ درصد از برنامه ابلاغی که معادل ۵۵ هزار و ۲۵۲ تن تامین شده است که باید مابقی سهمیه به میزان ۱۰۱ هزار و ۸۱۸ تن تا پایان سال برنامه ریزی شود.

وی در خصوص بارگزاری سهمیه کود فسفاته اضافه کرد: از مقدار ۱۰۰ کیلوگرم کود فسفاته بارگزاری شده در سامانه ،۵۰ کیلوگرم ازسهمیه از نوع کود سوپر فسفات تریپل و ۵۰ کیلوگرم فسفات ساده توزیع شود.

ضیایی اظهار کرد: با توجه به راه اندازی سرویس شاهکار باید اطلاع رسانی عمومی از طریق مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان ها به بهره برداران صورت گیرد تا نسبت به روز رسانی شماره تلفن همراه منطبق با کد ملی درسامانه جامع پهنه بندی اقدام کنند.

به گفته وی اکنون بیش از ۲۱ هزا و ۴۸۰ تن انواع کود های یارانه ای شامل هفت هزار و ۲۵۹ تن ازته چهار هزار و ۳۷۲ تن فسفاته و ۹ هزار ۸۴۹ تن پتاسه در انبارهای این شرکت و شهرستان های استان ذخیره سازی شده است که این رقم در سال گذشته بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۵ بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این استان با ظرفیت تولید بالای محصولات کشاورزی باید یکی از استانهای پر مصرف کود های کشاورزی باشدبنابراین از کشاورزان انتظار داریم از کود های فسفاته وپتاسه به همراه اوره به منظور افزایش عملکرد و بهره وری محصولات کشاورزی استفاده کنند

کد خبر 6236722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha