۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۷

صدور دوباره هشدار سطح زرد هواشناسی؛

سامانه بارشی در راه اصفهان است

سامانه بارشی در راه اصفهان است

اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره فعالیت سامانه بارشی که روز شنبه مناطقی از استان را در بر می گیرد، هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

برهمین اساس اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد که با ورود سامانه بارشی از روز شنبه هفتم مهرماه رگبار باران، رعد و برق، صاعقه، وزش باد شدید موقت در نیمه شمالی، شرق و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی اصفهان فعالیت این سامانه بارشی تا روز یکشنبه هشتم مهر به ویژه شهرهای آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خوانسار، خور و بیابانک، فریدن (داران)، دهق، زواره، شاهین شهر و میمه، فریدونشهر، کاشان، کوهپایه، گلپایگان، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نایین و نطنز را فرا می گیرد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به احتمال آبگرفتگی محلی معابر، جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داده و در ادامه توصیه کرده است که هموطنان از اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند.

اداره هواشناسی اصفهان همچنین بر لزوم احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها و حفاظت از محصولات کشاورزی تاکید کرده است.

کد خبر 6237126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نادر IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
      0 0
      یعنی ممکنه امیدبه خدا🤩🤩🤩