۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۰

رییس هیات امنای کمیته امداد امام خمینی:

خراسان‌رضوی موفق ترین استان کشور در حوزه جمع آوری زکات است

خراسان‌رضوی موفق ترین استان کشور در حوزه جمع آوری زکات است

تربت جام- رییس هیات امنای کمیته امداد امام خمینی گفت: خراسان‌رضوی موفق ترین استان کشور در حوزه جمع آوری زکات است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن کازرونی صبح جمعه در همایش استانی زکات در شهرستان تربت جام با اشاره به وحدت شیعه و اهل سنت تربت جام که زبانزد عام و خاص در نظام اسلامی است اظهار کرد: هیچ مالی از انسان با پرداخت زکات کم نمی شود، یکی از دلایل زکات وحدت است.

حجت الاسلام کازرونی با اشاره به این که پرداخت زکات شرایط خوبی در کشور ندارد ادامه داد: جنگ تحمیلی را با وحدت به ثمر رساندیم، مشکلات را با وحدت حل کردیم، تفرقه اثرش وحشتناک است، وحدت امنیت و فرهنگ می آورد.

وی تصریح کرد: خراسان‌رضوی موفق ترین استان کشور درحوزه جمع آوری زکات است ‌و علما در رابطه با تبیین آثار زکات و افزایش ایمان مردم تلاش کنند و نیز افرادی که زکات و صدقه پرداخت می کنند باید مورد تشویق و ترغیب حکومت قرار گیرند.

ثبت ۱۷۰۰ میلیارد تومان زکات در سطح کشور

در ادامه حبیب الله آسوده، معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی گفت: از ابتدای سال جاری ۱۷۰۰ میلیارد تومان زکات در سطح کشور ثبت شد، این وجوهات در عرض کمتر از ۲۴ ساعت به حساب نیازمندان پرداخت شد.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی با اشاره به این که در موضوع زکات شرایط خوبی در کشور نداریم، خاطر نشان کرد: زکات جمع آوری شده در هر مکان و منطقه در همان جا هزینه می شود و از شهرستان و کشور خارج نمی شود، زکاتی که در تربت جام جمع آوری می شود در همین شهرستان به نیازمندان پرداخت می شود.

اعلام ۲۴۰ میلیاردتومان سهم زکات از مرکز به خراسان رضوی

رضا سلم آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با قدردانی از مودیان زکات بیان کرد: امسال ۲۴۰ میلیاردتومان سهم زکات از مرکز به خراسان رضوی اعلام شده که در شش‌ماهه اول امسال ۱۸۱ میلیارد تومان عملکرد داشتیم و با تلاش همکاران و عنایت مودیان این رقم تا پایان سال به ۳۰۰ میلیارد تومان می رسد و درماه محرم‌و صفر ۱۱هزار حامی ایتام جذب شد.

زکات واجب و فریضه ای منطبق بر آیات الهی است

حجت الاسلام حسین اسلامی، امام جمعه تربت جام گفت: زکات واجب و فریضه ای منطبق بر آیات الهی است، جامعه ای که درآن رایحه انفاق، جهاد با مال وجان نباشد جامعه ایمانی نخواهد بود.

امام جمعه تربت جام افزود: زکات و انفاق باید یکی از بزرگترین فریضه فعال و زنده در جامعه باشد، در جامعه ای که زکات پرداخت نشود آن جامعه به لبه پرتگاه آسیب های اجتماعی و فرهنگی هدایت می شود.

تبیین جایگاه زکات در بین جامعه وظیفه علما است

مولوی صارمی از علمای اهل سنت تربت جام گفت: تبیین جایگاه زکات در بین جامعه وظیفه علما است تا جامعه را از هلاکت نجات دهند.

کد خبر 6237792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha