۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۶

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

ورود نظامند به حوزه هوش مصنوعی در دستگاه های اجرایی

ورود نظامند به حوزه هوش مصنوعی در دستگاه های اجرایی

بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بر ورود نظامند در حوزه هوش مصنوعی در دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح شنبه در شورای مهارت استان با اشاره به مطالبه رهبری در زمینه ورود به حوزه هوش مصنوعی اظهارکرد: مقام معظم رهبری فرمودند «در دوران هوش مصنوعی نمی توان با ابزار های ۴۰ سال قبل کار کرد، باید بر لایه های عمیق هوش مصنوعی مسلط شد.»

وی با اذعان به اینکه همچنین مطالبه رهبری قرار گرفتن جمهوری اسلامی در رتبه ۱۰ کشور برتر جهان در زمینه هوش مصنوعی است، عنوان کرد: به روشنی برای همه مشخص است که ورود به این حوزه یک مطالبه جدی است.

وی با بیان اینکه پیشینه هوش مصنوعی به میانه های قرن گذشته حدود سال ۱۹۵۰ بر می گردد بیان کرد: لازم است ساختار نظامندی در دستگاه های اجرایی برای این حوزه تعریف شود.

وی خواستار تشکیل کارگروه هوش مصنوعی و حضور دستگاه های مرتبط برای پیشبرد مطالبه رهبری در این حوزه شد، عنوان کرد: مراکز علمی و خصوصی فعال در این حوزه می توانند نقش تاثیرگذاری ایفا کنندو باید از ظرفیت آنها بهره ببریم.

ذاکریان ادامه داد: پیشنهاد می شود در خصوص دستگاه های اجرایی یک پست سازمانی از پست های موجود به این موضوع اختصاص یابد.

به گفته وی هوش مصنوعی یک حوزه مستقل نیست بلکه حوزه فراگیر است که باید مورد توجه مدیران و برنامه ریزان حوزه دولتی و خصوصی قرار گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: باید با ورود جدی به این حوزه یک جهش را ایجاد کنیم.

کد خبر 6238928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha