۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۶

کوشکی در گفت‌وگو با مهر:

حزب الله راه ناتمام سیدحسن نصرالله را تمام خواهد کرد

حزب الله راه ناتمام سیدحسن نصرالله را تمام خواهد کرد

یک تحیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: شجره مبارکه حزب الله لبنان با شاخ و برگ افراشته‌تر و با قامت استوارتر مسیر ناتمام سیدحسن نصرالله را تمام خواهد کرد.

محمد صادق کوشکی، تحیلیگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و ادامه راه مقاومت، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در دوراهی بودن و نبودن قرار گرفته است و سران آنها فهمیدند که باخت آنها در جنگ یک سال اخیر مساوی با نابودی آنها است و پیروزی محور مقاومت به معنی نابودی رژیم صهیونیستی است و این را به خوبی فهمیدند به همین خاطر است که تن به آتش بس نمی‌دهند و از همه ابزارها، امکانات و اقداماتی که می‌توانند انجام دهند، فروگذار نکرده‌اند و یکی از اقدام‌های آنها حرکتی بود که منجر به شهادت سید حسن شد.

وی ادامه داد: طرف صهیونیست به خوبی فهمیده است که در چه موقعیت و جایگاهی هستند اما اشتباه محاسباتی که داشتند تلقی خطای آنها مبنی بر این بود که حزب‌الله یک پدیده‌ای است وابسته به شخص است.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: البته که رهبری سید حسن در ۳۲ سال گذشته نقش مهمی در شکل گرفتن حزب الله و رسیدن او به جایگاه فعلی داشته است؛ او نیروها را تقویت کرده است و از این نظر نقش رهبری او تعیین کننده بوده است؛ اما حزب‌الله پدیده‌ای است که قائم به شخص نیست چرا که یک پدیده عقیدتی است. حزب الله با مشارکت ۱۱ نفر از جوانان معتقد به انقلاب اسلامی شکل گرفت و امروز به یک نیروی منطقه‌ای تبدیل شده است.

کوشکی افزود: در مسیر پیشرفت حرب‌الله لبنان شاهد بودیم وقتی شهید سید عباس موسوی و خانواده‌اش توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند تلقی این بود که آینده حزب الله چه خواهد شد و بعد از سید عباس چه اتفاقی می‌افتد چرا که او نقش مهمی در شکل گیری شاخه نظامی و مقاومت اسلامی ایفا کرده بود؛ دیدیم بعد از شهادت سید عباس موسوی حزب الله قدرت و تواناییش و همچنین جایگاهش بسیار بزرگ و رفیع و متفاوت شد.

وی بیان کرد: حزب الله لبنان از یک گروه رزمنده و محلی تبدیل به یک گروه موازنه بخش در سطح منطقه شد و در جنگ سوریه، یمن و در برخورد با پدیده تکفیری‌ها نقش حزب‌الله بی‌بدیل بود. همانطور که بعد از شهادت سید عباس شاهد رشد و شکوفایی این نهال برومند بودیم و این نهال به درخت ستبر و برومند تبدیل شد؛ به برکت خون سید حسن این درخت تنومندتر خواهد شد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند این درخت تنومندتر خواهد شد، تا رژیم صهیونیستی را به سمت نابودی سوق دهد؛ حزب الله همچنان قدرتمند پیش خواهد رفت و مناسبات منطقه همچنان توسط حزب الله تعیین خواهد شد.

کوشکی گفت: اگر تاکنون وجود مادی سید این گروه را رهبری می‌کرد از این پس خون او حامی حزب الله خواهد بود، هرچند که حزب الله داغدار است و مجروح و زخمی است اما یاد گرفته است از مکتب سید حسن نصرالله که از زخم‌ها نترسد و در همین مکتب آنها شهید عماد مقنیه را از دست دادند اما قدرتمندتر ادامه دادند. همینطور بعد از شهادت سید حسن نصرالله مطمئن خواهیم بود که این پدیده مبارک و این شجره مبارکه با شاخ و برگ افراشته‌تر و با قامت استوارتر مسیر ناتمام سید را تمام خواهد کرد.

کد خبر 6239199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha