۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۴

آیت الله مدرسی در بیانیه ای عنوان کرد؛

سید حسن نصرالله الگوی راستین شهدا در مقاومت بود

سید حسن نصرالله الگوی راستین شهدا در مقاومت بود

جنایت ترور شهید نصرالله چهره زشت استکبار جهانی را که عادت به پنهان شدن پشت شعارها و رسانه‌های دروغین دارد، آشکار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی به مناسبت شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله (رحمه‌الله) بر اثر حمله هوایی اسرائیل در جنوب بیروت بیانیه ای صادر کرد. متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

﴿وَمَا کَانَ لِنَفْسٍ أَنْ تَمُوتَ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ کِتَابًا مُؤَجَّلًا وَمَنْ یُرِدْ ثَوَابَ الدُّنْیَا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَمَنْ یُرِدْ ثَوَابَ الْآخِرَةِ نُؤْتِهِ مِنْهَا وَسَنَجْزِی الشَّاکِرِینَ* وَکَأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَکَانُوا وَاللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ﴾؛ (هیچکس جز به فرمان خدا نمی‌میرد. مدت مکتوب است. هر کس خواهان ثواب این‌جهانی باشد به او می‌دهیم و هر کس خواهان ثواب آن‌جهانی باشد به او می‌دهیم و شاکران را پاداش خواهیم داد. چه بسا پیامبرانی که خدا دوستان بسیار همراه آنان به جنگ رفتند. و در راه خدا، هر چه به آنها رسید، سستی نکردند و ناتوان نشدند و سر فرود نیاوردند و خدا شکیبایان را دوست دارد).

إنا لله وإنا إلیه راجعون

با نهایت تأسف، خبر شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین علامه سید حسن نصرالله را بر اثر حمله ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت دریافت کردیم. او عمری را در جهاد در راه خدا و مبارزه با دشمنان امت اسلامی سپری کرد، به ویژه پس از به دست گرفتن رهبری مقاومت اسلامی در لبنان.

شهید بزرگوار به حق قهرمان لبنان و افتخار مقاومت بود. زندگی او با ایثار و فداکاری در راه خدا همراه بود و این مسیر را با آگاهی و رضایت و اطمینان انتخاب کرد. او الگوی راستین شهدا در مقاومت بود، به خاطر ایثار مستمر و مبارزه شجاعانه‌اش با دشمنان اسلام، تا اینکه خداوند او را به مقام شهادت مفتخر کرد.

در حالی که به ملت شریف لبنان، مجاهدان گرامی و خانواده شهید تسلیت می‌گویم، باید بگویم که اولین تسلیت ما به شهدای امت اسلامی - به ویژه رهبران آنها - این است که آنها به سوی پروردگار کریم خود می‌روند و فرشتگان از آنها استقبال می‌کنند.

صحبت ما درباره آنها از روی دلسوزی نیست، زیرا آنها نزد خالق خود گرامی و راضی هستند و به بزرگترین آرزوی خود رسیده‌اند. بلکه این سخنان برای تکریم و انجام وظیفه ما نسبت به آنها و دعوت به پیروی از ایشان و ادامه راهشان است.

استکبار جهانی این جنایت ننگین را از طریق صهیونیسم که نوک پیکان آن در منطقه است، انجام داد. این جنایت ادامه راه همیشگی آنها در مقابله با اسلام و پیروی از روش طاغوت‌ها و مستکبران تاریخ مانند بنی‌امیه است. اما آنها اشتباه کردند که فکر کردند با کشتن رهبران، جبهه مؤمنان را تضعیف می‌کنند و عزم آنها را می‌شکنند. بله؛ شهادت رهبران جهاد امری غم‌انگیز و خسارتی بزرگ است، اما در امت مردانی هستند که به عهد خود با خدا وفا کرده‌اند - همان‌طور که شهدا وفا کردند - و همان پرچم را به دوش خواهند کشید. آنها از ارواح شهدا الهام می‌گیرند و عزم و اراده‌شان را تقویت می‌کنند و منتظر وعده خداوند هستند بدون اینکه تغییر کنند. همان‌طور که خداوند فرموده است: ﴿مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلا﴾؛ (از مؤمنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند. بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود دگرگون نکرده‌اند).

خون یک شهید هزاران قهرمان و مجاهد را به جا می‌گذارد، همان‌طور که سنت خداوند این است که جانشینان در جبهه حق، پرچم جهاد را در شرایط خود به شایستگی به دوش می‌کشند.

این جنایت چهره زشت استکبار جهانی را که عادت به پنهان شدن پشت شعارها و رسانه‌های دروغین دارد، آشکار کرد. ما باید حقیقت این استکبار و افکار پوسیده سکولار آنها را از رفتارشان بشناسیم، همان‌طور که حماسه کربلا حقیقت امویان را با وجود رسانه‌های بزرگ و مزدور آنها در آن زمان آشکار کرد. به همین ترتیب، امت اسلامی با شهادت قهرمانانش بیدار می‌شود و فاصله بین آنها و دشمنانشان بیشتر می‌شود و فریب دروغ‌های آنها را نمی‌خورد.

در پایان؛ مسئولیت فرزندان امت در قبال این حادثه، در قطع ارتباط با فرهنگ سکولار غربی و افکار فاسد و رسانه‌های فریبنده آنها برای رهایی از یوغ شیطان است. همچنین هر یک از فرزندان امت باید به اندازه توان خود با این جنایت مقابله کند، با محکومیت و اعتراض و رد آن به هر شکل ممکن، به صورت فردی و جمعی، تا شریک اجر شهید باشد و از مجازات مجرمان دوری کند.

والله المستعان.

محمد تقی مدرسی

۲۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ ه ق

کد خبر 6239540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha