۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۷

تحقق ۱۰۰ درصدی تولید نفت و گاز اروندان در نیمه نخست امسال

تحقق ۱۰۰ درصدی تولید نفت و گاز اروندان در نیمه نخست امسال

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان از دست‌یابی این شرکت به تعهدهای تولیدی خود در ۶ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: این شرکت آماده تحقق اهداف تولیدی خود در نیمه دوم سال است.

به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، عبدالله عذاری‌اهوازی روز شنبه (هفتم مهر) در نشست پیش‌بینی تولید نیمه دوم سال ۱۴۰۳ میدان‌های تحت مدیریت شرکت نفت و گاز اروندان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک روز آتش‌نشان گفت: تولید پایدار و مستمر همواره با رعایت نکات ایمنی امکان‌پذیر بوده که این مهم حاصل تلاش همکاران اچ‌اس‌ئی (HSE) است.

وی درباره تعهد تولید این شرکت در نیمه نخست امسال بیان کرد: خوشبختانه این شرکت در ۶ ماه نخست امسال به همه تعهدهای تولیدی خود دست یافته و در برخی مواقع نیز بیشتر از تعهد خود تولید داشته است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان این موفقیت و رسیدن به اهداف تولیدی را حاصل تلاش همه کارکنان این شرکت دانست و از آنها قدردانی کرد.

عذاری‌اهوازی با اشاره به انجام تعهد ۱۰۰ درصدی شرکت نفت و گاز اروندان، برای تولید نفت در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۳ افزود: پیش‌بینی می‌شود تا انتهای امسال چند چاه دیگر در اختیار شرکت قرار داده شود، همچنین همه واحدها باید تلاش خود را به‌کار بگیرند تا تعهدات محول‌شده به شرکت محقق شود.

وی بر رفع مانع چاه‌ها و جریانی‌کردن آنها برای افزایش تولید تأکید و بیان کرد: در این مورد منتظر بقیه نماندیم و از همه ظرفیت‌ها و شیوه‌های ممکن عملیاتی برای احیای چاه‌ها استفاده کردیم تا بتوانیم به برنامه تولیدی و توسعه‌ای شرکت دست یابیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تولید حداکثری از میدان‌های غرب کارون به‌دلیل مشترک بودن با کشور همسایه را مهم دانست و به اهمیت مسائل فنی و توجه به آن در افزایش تولید با حفظ و رعایت نکات محیط زیستی اشاره کرد.

در ادامه غلامحسین موازی، مدیر امور فنی شرکت نفت و گاز اروندان از محقق شدن برنامه‌های تولیدی محول‌شده از سوی شرکت ملی نفت ایران خبر داد و گفت: همه تلاش ما و سایر اداره‌ها این است که با استفاده از ظرفیت داخلی شرکت و شرکت‌های دانش‌بنیان و روش‌های نوین، بهره‌وری چاه‌ها را بالا ببریم تا اهداف تولیدی در نیمه دوم سال نیز محقق شود.

در ادامه این نشست سایر مدیران شرکت نفت و گاز اروندان گزارشی از روند تولید در میدان‌های تحت مدیریت این شرکت و برنامه‌های تولید در ۶ ماهه دوم امسال ارائه کردند، همچنین درباره تازه‌ترین وضع چاه‌های تازه گفت‌وگو و گزارشی از چاه‌هایی که به‌تازگی رفع مانع شدند یا در مدار تولید قرار گرفتند بیان شد و مسائل فنی انجام‌شده روی آنها مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست مباحثی همچون تولید نفت و گاز در نیمه دوم امسال با توجه به نزدیک بودن زمستان، کنترل گازسوزی در تأسیسات، چالش‌های تولید و برنامه اورهال تأسیسات و تأثیر آن بر افزایش تولید مورد بررسی قرار گرفت.

از دیگر نکات مطرح‌شده در این نشست بررسی تازه‌ترین وضع چاه‌های تحت مدیریت این شرکت و برنامه‌های آینده برای رفع موانع تولیدی آنها، راه‌اندازی واحد CTEP و رفع گرفتگی‌های سرچاهی بود.

کد خبر 6240372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha