۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴

استاندار تهران:

سرشماری دقیق کشاورزی پیش نیاز نظام برنامه ریزی در استان تهران است

سرشماری دقیق کشاورزی پیش نیاز نظام برنامه ریزی در استان تهران است

تهران- استاندار تهران با تاکید بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها برای سرشماری کشاورزی در سال جاری گفت: سرشماری دقیق کشاورزی پیش نیاز نظام برنامه ریزی در استان تهران است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری صبح دوشنبه در جلسه سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ استان تهران که با حضور مسؤولان مربوطه در استانداری تهران برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سید مقاومت و شجاعت، سیدحسن نصرالله و شهید نیلفروشان، اظهار کرد: برای اندازه گیری ظرفیت‌ها در تمام حوزه‌ها، خصوصاً بخش کشاورزی، نیازمند مطالعات اولیه و سنجش صحیح برای برنامه ریزی و عمل به برنامه‌ها هستیم.

فخاری با بیان اینکه تفاضل میان داشته‌های علمی، پژوهشی و عملکردی، محصول نهایی برای پیشرفت کشور محسوب می‌شود، گفت: هماهنگی‌های حال حاضر در جهت اجرای سرشماری کشاورزی طی سال جاری، برای ۱۰ سال آینده نیز کاربرد دارد و نیازمند نگاه کارشناسانه و عمیق است.

وی نظام برنامه ریزی آینده و تعیین سیاست‌ها و هدف گذاری ها در حوزه کشاورزی را مبتنی بر این سرشماری دانست و بیان کرد: این اقدام، پایه و اساس و پیش نیاز نظام برنامه ریزی برای آینده در جهت توسعه کشور است.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه اقدام در جهت سرشماری عمومی کشاورزی متعلق به یک سازمان نیست، افزود: تلاش و همکاری همه سازمان‌ها برای این کار، یک امر الزامی است، چرا که کوچک‌ترین انحراف در حوزه عدم شناخت و عمل در این حوزه، پیش زمینه اثرگذاری در آینده کشاورزی خواهد بود، لذا دقت، کنترل و همکاری مؤثر همه دستگاه‌ها برای سرشماری بسیار مهم و ارزشمند می‌باشد.

فخاری عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که در نتیجه سرشماری کشاورزی حاصل می‌شود، دستیابی به الگوی کشت استان است، چنانکه به این واسطه می‌توانیم با نگاه آینده نگرانه به مزیت‌های حوزه کشاورزی استان برسیم و متناسب با شرایط اقلیمی، کشاورزی، پراکنش شهر و روستا و نظام جمعیتی برنامه ریزی داشته باشیم، همچنین به واسطه این اقدام، امور آب، برق و گاز می‌توانند سهمیه‌های خود را تعیین و توسعه جمعیت شهری و روستایی را تعریف و صنایع پایین دست در سهم کشاورزی مشخص شوند.

وی بر ضرورت استفاده از یک گروه و نظام ممیزی و صحت سنجی آماری برای قبل از تثبیت آمار تاکید کرد و افزود: این مأموریت، در آینده اقتصاد کشاورزی سطح استان تهران بسیار مهم، خطیر و اثرگذار است و ضرورت دارد همه با دقت کافی کمک کنند تا این کار ارزشمند به بهترین شکل انجام شود.

استاندار تهران با تاکید بر ضرورت آمارگیری دقیق، استفاده از مبناهای صحیح و بهره مندی از تیم‌های آموزش دیده و بومی، بیان کرد: اگر قرار است در نظام برنامه ریزی تأثیر گذار باشیم باید در فضای اجرایی گام برداریم و بهترین و واقعی‌ترین ارقام را جمع آوری و موشکافانه به موضوع اطلاعات و آمار بپردازیم، این موضوع ضروری است که بدانیم در حوزه دام چه تعداد ظرفیت داریم و در زمینه کشاورزی چه محصولی را در چه نقاطی زیر کشت ببریم و یا نبریم.

کد خبر 6241362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha