۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۶

مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهرداری قم:

۲۵۰۰ کوچه در قم به نام شهدا مزین است

۲۵۰۰ کوچه در قم به نام شهدا مزین است

قم- مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم گفت:با همکاری شورای اسلامی شهر و شهردار قم امروز بیش از دو هزار و ۵۰۰ کوچه قم مزین به نام شهدا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیام جوادیان در چهارمین یادواره شهدای شهرداری قم و هشتمین دوره طرح کوچه‌های آسمانی که در سالن همایش‌های باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، گفت: شهادت سید مقاومت سید حسن نصرالله را به مقام معظم رهبری، مردم لبنان و تمام آزادگان جهان تسلیت عرض می‌کنم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از رسالت‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است، افزود: با همکاری شورای اسلامی شهر و شهردار قم امروز بیش از دو هزار و ۵۰۰ کوچه قم مزین به نام شهداست.

جوادیان با اشاره به اینکه شهرداری قم به این رسالت خود به خوبی عمل کرده است، عنوان کرد: عملکرد شهرداری قم در عرصه ایثار و شهادت در میان تمام شهرداری‌های کشور رتبه نخست را دارد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه امروز ۲۴۰ تابلو مزین به تصویر و مشخصات شهدا رونمایی می‌شود، بیان کرد: در مناسبت‌های گذشته نیز بیش از هزار تابلو از شهدا را ساخته و نصب کرده‌ایم.

جوادیان با اشاره به اینکه ۴۰ میدان و بلوار شهر نیز به نام و تصویر شهدا مزین شده است، یادآور شد: نصب قاب بنرها، تزئین ۷۰ دیوارنگاره به نام و تصویر شهدا، تبلیغات در مناسبت‌ها و … از دیگر اقدامات شهرداری قم در عرصه ایثار و شهادت است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه ساخت سردیس‌های شهدا از حدود سه سال پیش آغاز شده است، تصریح کرد: طی این مدت ۵۱ سردیس توسط شهرداری قم ساخته شده است و از این منظر نیز رکورد نخست کشوری را داریم.

آغاز تدوین مجموعه کتب «تذکره شهیدان استان قم»

سیدمحمد موسوی‌منش نیز در حاشیه چهارمین یادواره شهدای شهرداری قم با اشاره به ضرورت گرامیداشت یاد و خاطرات شهدا گرانقدر انقلاب اسلامی گفت: با توجه به اهمیت حفظ یاد و نام شهیدان، تدوین مجموعه کتب «تذکره شهیدان استان قم» آغاز شده است.

او افزود: بیشتر مطالب و خاطراتی که از شهید وجود دارد، به خوبی ثبت نشده است، همچنین به بعضی شهیدان و خاطرات وصایای آنها کمتر توجه شده است، برای اینکه بتوانیم نام و یاد شهدا را در جامعه زنده نگه داریم، ضرورت دارد مطالبی تدوین شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم بیان کرد: تدوین این کتب شامل جمع‌آوری اطلاعاتی در مورد هر شهید است که به صورت پنج تا هفت صفحه‌ای تهیه خواهد شد، این صفحات شامل تصویر شهید، زندگینامه، نامه‌هایی از شهید و خاطراتی از زندگی‌اش خواهد بود.

موسوی‌منش اضافه کرد: هدف این است که با تدوین این مطالب، اثری منتشر شود که نه تنها برای راویان و پژوهشگران تاریخ مفید باشد، بلکه به عنوان یک منبع اطلاعاتی ماندگار برای مردم و به ویژه نسل‌های آینده، شناخته شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: با این ستاره‌های درخشان می‌توانیم راه را پیدا و آنها را به عنوان الگویی برای جوانان امروز و آینده معرفی کنیم؛ این کتاب که به همت جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی در حال تدوین است، به امید خدا به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و یاد و خاطرات آنها را برای همیشه در دل‌ها و ذهن‌ها زنده نگه خواهد داشت.

کد خبر 6241512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha