۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱

گزارش روزانه بورس ۹ مهر؛

افت ۶۳۷۵ واحدی شاخص کل بورس/ ارزش معاملات خرد باز هم کاهش یافت

افت ۶۳۷۵ واحدی شاخص کل بورس/ ارزش معاملات خرد باز هم کاهش یافت

شاخص کل بورس تهران که از ابتدای این هفته کار خود را با اصلاح آغاز کرده بود امروز دوشنبه (۹ مهر ماه) نیز همانند دو روز گذشته با عقب‌نشینی ۶۳۷۵ واحدی به خط پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس تهران که از ابتدای این هفته کار خود را با اصلاح آغاز کرده بود امروز دوشنبه (۸ مهر ماه) نیز همانند دو روز گذشته با عقب‌نشینی ۶۳۷۵ واحدی به خط پایان رسید و در نقطه ۲,۱۳۱,۶۰۵ متوقف شد.

افت ۶۳۷۵ واحدی شاخص کل بورس/ارزش معاملات خرد بازهم کاهش یافت

شایان ذکر است در پایان معاملات امروز شاخص کل در حالی تا تراز ۲,۱۳۱,۶۰۵ عقب نشینی کرد که ارزش معاملات خرد در سومین روز این هفته معاملاتی و در سایه ادامه داشتن محدودیت دامنه نوسان یک درصدی به حدود ۳,۰۰۰ میلیارد تومان رسید و این در حالی است که نسبت به روز گذشته شاهد کاهش ۹۰۰ میلیارد تومانی ارزش معاملات بودیم.

گفتنی است ارزش بازار بورس تهران در پایان معاملات امروز نیز با افت بیش از ۳۲ همتی به عدد ۶۹,۱۰۴,۹۴۷ میلیارد ریال کاهش یافت و بر این اساس ارزش بازار بورس تهران در این سه روز مجموعاً بیش از ۸۷ همت کاهش یافته است.

از شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۸۶۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد که این کاهش، شاخص کل هم‌وزن بورس را به تراز ۷۰۲,۸۲۳ واحدی عقب برد.

نمادها مؤثر بورسی

در معاملات امروز سه نماد فولاد و فارس و شستا به ترتیب با افت ۱۰۶۰، ۶۵۰ و ۵۱۹ واحدی بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. این در حالی است که رشد ۳۴۷، ۲۰۴ و ۱۹۳ واحدی نمادهای کگل، شپدیس و کچاد تا حدی در مقابل افت امروز ایستادگی کردند.

بازار فرابورس ایران

شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن فرابورس نیز به ترتیب با افت‌های ۲۱ و ۱۱۷ واحدی به عدد ۲۲,۲۰۴ و ۱۲۳,۹۰۵ رسید.

امروز ارزش کل معاملات سهام فرابورس با کاهش بیش از ۲۷۴ میلیارد تومانی به کمتر از ۴۷۶ میلیارد تومان کاهش یافت و ارزش بازار اول و دوم با بیش از ۱,۱۲۰ میلیارد تومان کاهش به ۱۱,۷۹۹,۷۷۱ میلیارد ریال و ارزش بازار پایه با کاهش ۱۵۳ میلیارد تومانی به ۳,۱۰۹,۱۱۰ میلیارد ریال رسید.

نمادها مؤثر فرابورسی

در معاملات امروز سه نماد فزر، شاوان و فصبا به ترتیب با بیش از ۳، ۲ و ۲ واحد کاهش بیشترین تأثیر را بر کاهش شاخص کل فرابورس رقم زدند. این در حالی است نمادهای آریا، سامان و حسینا با افزایش‌های بیش از ۲ واحدی مقابل کاهش بیشتر شاخص کل فرابورس ایستادگی کردند.

کد خبر 6241767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha