۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۴

معاون استانداری ایلام:

۱۹۷ برنامه طی هفته پدافند در ایلام برگزار می‌شود

۱۹۷ برنامه طی هفته پدافند در ایلام برگزار می‌شود

ایلام-معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام گفت: ۱۹۷ برنامه طی هفته پدافند در ایلام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد سبحان حسنی ظهر یکشنبه در نشست پدافند غیرعامل در ایلام به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به زیرساخت‌ها اشاره کرد و افزود: امروزه اهمیت پدافند غیرعامل بیش از گذشته است و ضرورت دارد به الزامات پدافند بیشتر توجه کرده و در این راستا هوشمندانه عمل کنیم.

حسنی بیان داشت: امروز جنگ، جنگ هوشمندی است، هر مجموعه‌ای هوشمندتر بوده و بیش از سایر مجموعه‌ها زیرساخت‌ها را ارتقا داده باشد در مواجه با تهدیدات و حمله‌های مختلف و جنگ‌های ترکیبی، کم‌ترین صدمه را خواهد دید.

وی یادآورشد: امروزه جنگ از طریق حملات سایبری، نفوذ و هک صورت می‌گیرد و در بعد دوم تهدیدات فیزیکی است که برای کاهش این دونوع تهدیدات، باید زیرساخت‌ها را ارتقا دهیم و به موازات ارتقا زیرساخت‌ها، در فاز دوم باید سناریوی جایگزین داشته باشیم؛ بنابراین بسیار ضرورت دارد در حوزه پروژه‌های نامرئی و فناوری بیش از گذشته هوشیار بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در بستر اینترنت در حال استفاده هستند بنابراین باید نظارت و گزارش روزانه در جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی و تهدیدات از سوی مدیران دریافت، بررسی و بازبینی شود.

وی اضافه کرد: با توجه به جنگ تکنولوژی، نفوذ همیشه در بستر انسانی نیست امروز شاهد هستیم که بیشتر نفوذها و هک‌ها و در نهایت تخریب زیرساخت‌ها از بستر تکنولوژی‌های پیشرفته صورت می‌گیرد.

حسنی اضافه کرد: در حوزه زیرساخت‌های مخابرات، سوخت و برق اگر آسیبی رخ دهد باید مشخص کنیم چه جایگزینی داریم و باید چه سناریویی در این راستا طراحی کنیم.

معاون استاندار ایلام با اشاره تدوین سند جامع پدافند غیرعامل، گفت: خیلی ملاحظات و هشدارها در سند جامع پدافند غیرعامل دیده شده است که باید مورد توجه و بازبینی مدیران قرار گیرد.

به گفته حسنی، در هفته پدافند ۶ رزمایش تخصصی و ترکیبی برای اولین بار در کشور و زنگ پدافند غیرعامل در ۱۳۶۰ نقطه استان نواخته می‌شود.

گفتنی است هفته پدافند غیرعامل ۵ تا ۱۱ آبان است.

کد خبر 6241826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha