۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۵

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان:

آینده‌ نگاری حوزه کودک ضرورت‌ دارد

آینده‌ نگاری حوزه کودک ضرورت‌ دارد

رشت- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان گفت: آینده‌ نگاری حوزه کودک ضرورت‌ دارد.

به‌گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی بعد از ظهر دوشنبه در نخستین نشست هماهنگی برنامه‌های فعالیت‌های روز جهانی و هفته ملی کودک سال ۱۴۰۳ را با اشاره به جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی در شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و دیگر شهدای عرصه مقاومت آغاز و با محکوم به شکست توصیف‌کردن این حرکت‌های مذبوحانه تصریح‌کرد: نابودی رژیم اشغال‌گر قدس قطعی و حتمی است.

میر عظیمی در ادامه به اهمیت فعالیت‌های حوزه کودک و نوجوان و تربیت نسلی مؤمن، متعهد، انقلابی و در تراز انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک گامی در جهت شکل‌دهی به برنامه‌های سالانه و مسیر آینده نگاری حوزه کودک است.

وی به تشریح برنامه‌های این ایام پرداخت و ادامه داد: هم‌گرایی و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد فعال در حوزه فرهنگ، برای جلب نظر افکار عمومی نسبت به کودکی، ویژگی‌ها، نیاز و خواسته‌های کودکان از اهداف برنامه‌های این ایام به‌شمار می‌رود.

میرعظیمی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی‌های جامعه در ارتباط با کودکان، معرفی ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادهای مردمی فعال در حوزه کودک، فراهم‌سازی امکان دسترسی عادلانه کودکان به فرصت‌ها، تولید محتوای رسانه‌ای مناسب برای آینده‌سازان و بسترسازی برای گفتمان‌های تحول‌آفرین در عرصه تعلیم و تربیت را از دیگر اهداف برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک است.

وی شعار هفته ملی کودک را «برای کودکان، برای آینده» اعلام‌کرد و گفت: کودکان، خانواده‌ها، مربیان، معلمان، اولیای تربیتی و فعالان حوزه کودک و نوجوان از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۳ با این ویژه برنامه‌ها همراه می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اضافه‌کرد: این برنامه‌ها در ۳ سطح «ویژه کودکان»، «مربیان، معلمان، اولیای تربیتی و والدین» و «فعالان حوزه کودک» برنامه ریزی و به مرحله اجرا گذاشته می‌شود و در نظر داریم با بستر سازی‌های هدفمند، زیرساخت‌های مناسبی برای فعالیت‌های کودک محور و فعالان این عرصه در تمامی ایام سال فراهم کنیم.

وی ضمن مهم ارزیابی کردن تعامل، همگرایی و هم افزایی فعالان فرهنگی گفت: انتظار داریم برنامه‌های پیشنهادی مجموعه‌های همراه نقش به سزایی در کیفیت و کمیت بخشی به برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک داشته باشد و در این میان از همراهی و مشارکت تمامی علاقه مندان و فعالان این حوزه برای شکل‌دهی به فرداهای فرزندان ایران اسلامی استقبال می‌کنیم.

گفتنی‌است، در این نشست که روز دوشنبه، ۹ مهر ۱۴۰۳ به‌میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت، نمایندگانی از آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی، تبلیغات اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، میراث فرهنگی و گردشگری و حوزه هنری حضور داشتند.

کد خبر 6241978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha