۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد؛

هدفگذاری ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان برای کشت دوم

هدفگذاری ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان برای کشت دوم

رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از هدفگذاری ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان برای کشت دوم خبر داد و گفت: فرهنگ کشت دوم در گیلان نهادینه سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، صالح محمدی با اشاره به اعزام کاروان ترویجی کشت پاییزه در گیلان اظهار کرد: این کاروان به منظور گسترش و ترویج بهره وری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زراعی کشت پاییزه همزمان با کشور در گیلان راه اندازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به قابلیت‌های بالقوه این استان در بخش‌های مختلف بیان کرد: گیلان در کنار کوچک مقیاس بودن دارای قابلیت‌های کشاورزی با حداکثر بهره وری بوده و از استان شاخص کشور به شمار می‌رود.

محمدی با تاکید بر لزوم تقویت کشت دوم در گیلان اضافه کرد: ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان برای کشت دوم هدفگذاری شده است.

به گفته وی از ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی هدفگذاری شده برای کشت دوم، ۸۵ هزار هکتار آن برای کشت محصولات خوراکی و مابقی برای محصولات دامی نظیر علوفه در نظر گرفته می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه فرهنگ کشت دوم در استان نهادینه سازی شده است، گفت: تقویت و گسترش کشت دوم به بهره وری و توسعه محصولات کشاورزی و ارتقای اقتصاد کشاورزی می‌شود.

کد خبر 6242144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha