۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۸

موسوی مطرح کرد؛

انتقاد از سیاست‌های دارویی/تولید داخل داریم اما وارد می کنیم

انتقاد از سیاست‌های دارویی/تولید داخل داریم اما وارد می کنیم

نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی، نسبت به واردات مواد اولیه دارو که مشابه آنها در داخل تولید می شود، به شدت از سازمان غذا و دارو انتقاد کرد.

سید محمدرضا موسوی اصفهانی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: آماری از سایت سازمان غذا و دارو و پنلی که خودشان گذاشتند، استخراج کردیم که ما را بسیار ناامید می‌کند.

وی افزود: اواخر سال گذشته رئیس اداره مواد دارویی سازمان غذا و دارو، تولیدکنندگان مواد اولیه را جمع و اعلام کرد اگر شما به اندازه ۶ ماه ماده اولیه و محصول داشته باشید اجازه واردات نمی‌دهیم.

موسوی ادامه داد: ما یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان استامینوفن و متفورمین در کشور هستیم و به رغم اینکه امروز مصرف کشور ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ تن است، بیش از ۱۵۰۰ تن محصول آ ماده و ماده اولیه استامینوفن در کارخانه موجود داریم، در پنل سازمان غذا و دارو مشاهده کردیم امسال ۱۳۷ تن استامینوفن وارد شده است.

وی افزود: با ارز ۲۸,۵۰۰ تومان اجازه واردات دادند، در شرایطی که می‌گویند ارز نیست و داروهایی کمبود داریم به جای اینکه این ارز را به کمبودها و آنچه در داخل تولید نمی‌شود، تخصیص بدهند با این ارز استامینوفن وارد کرده اند.

موسوی گفت: سال گذشته ۱۲۸۴ تن استامینوفن فروختیم، در سال ۱۴۰۱، هزار و ۱۲۶ تن استامینوفن فروختیم. امسال در ۶ ماهه اول ۲۰۰ تن هم نفروختیم.

وی ادامه داد: از این فاجعه بارتر ۶۶۰ تن امسال مجوز واردات متفورمین داده اند، نه مجوز تنها بلکه وارداتی که از گمرک گذشته و رسیده است.

موسوی با عنوان این مطلب که نیاز متفورمین در سال ۱۷۰۰ تن است، گفت: پارسال ۱۶۷۰ تن متفورمین وارد شده، ۱۴۰۱ هم ۱۶۰۰ تن وارد شده است. در حالی که چند تولید کننده داخلی داریم که نیاز کشور را تأمین می‌کنند.

وی با انتقاد از واردات ۱۶ میلیون دلار متفورمین، افزود: از تمامی ارگان‌های نظارتی و بازرسی می‌خواهم یک بار برای همیشه نگاه کنند چه کسی مجوز واردات می‌دهد و این امضاهای طلایی برای کیست.

موسوی ادامه داد: مگر نمی‌گویند اگر تولید داخل وجود دارد، مجوز واردات داده نمی‌شود، چرا در شرایطی که ارز در کشور نیست به محصولاتی که تولید داخل می‌شوند، داده می‌شود.

کد خبر 6242568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha