الاخبار بررسی کرد؛

ایران ورق جنگ را به نفع مقاومت برگرداند

ایران ورق جنگ را به نفع مقاومت برگرداند

یک روزنامه لبنانی نوشت که صهیونیست‌ها تنها طی چند ساعت از حالت غرور و سرمستی به وحشت و نگرانی بازگشتند و ایران با حمله موشکی خود ورق جنگ را به نفع محور مقاومت برگرداند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی الاخبار با اشاره به عملیات انتقام جویانه دیشب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موشکی گسترده به سرزمین‌های اشغالی نوشت که طی ۲۴ ساعت متوالی، عمق سرزمین‌های اشغالی مرکز حملات تمامی گروه‌های جبهه مقاومت بود.

این گزارش می‌افزاید که در شرایطی که فرماندهان سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی سرمست اقدام خود در ترور شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان بودند و به گونه‌ای رفتار می‌کردند که گویا از تمامی محدودیت‌ها خلاص شده‌اند، موشک‌های مقاومت و عملیات شهادت طلبانه مرکز سرزمین‌های اشغالی در تل آویو و دیگر مناطق رژیم صهیونیستی را در بر گرفت تا بار دیگر ترس و وحشت به اتاق‌های عملیات و منازل صهیونیست‌ها وارد شود.

در حالی که دستگاه تبلیغاتی آمریکا و اسرائیل این ادعا را طرح می‌کردند که ایران از حمایت محور مقاومت دست برداشته و بعد از اتفاقات لبنان و یمن ترسیده است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات گسترده خود که شدید ترین حمله موشکی در تاریخ سرزمین‌های اشغالی بود را در واکنش به ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش حماس و شهید سید حسن نصرالله دبیرکل فقید حزب الله لبنان انجام داد.

الاخبار در گزارش خود تاکید کرد که طی چند ساعت ورق برگشت و حتی تهدیدات اسرائیل در مورد حمله به ایران نیز نتوانست این شرایط را تغییر دهد. نکته قابل توجه این بود که ایران ثابت کرد که در پیشبرد برنامه‌های خود ثابت قدم است و وعده خود را با انجام حملات موشکی بی‌سابقه‌ای عملی کرد.

به این ترتیب سرمستی رژیم صهیونیستی تنها طی چند دقیقه به شکست بدل شد تا بار دیگر تحقق اهداف جنگ شامل بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه و بازگرداندن ساکنان شمال سرزمین‌های اشغالی به منازلشان به آرزوی غیر قابل تحقق تبدیل شود. از سوی دیگر به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی باید خود را برای جنگ فراگیر با تمامی جبهه مقاومت از غزه و کرانه باختری گرفته تا لبنان و عراق و سوریه و یمن و حتی ایران آماده کند.

این روزنامه لبنانی می‌افزاید که اتفاقات دیشب جشن صهیونیست‌ها را متوقف کرد و بار دیگر آنها را به ترس و وحشت کشاند. در طرف مقابل، حزب الله لبنان نیز طی ۲۴ ساعت گذشته ابتکار عمل را در اختیار گرفته و دامنه حملات موشکی خود به سمت سرزمین‌های اشغالی را گسترش داده و از انواع جدیدی از موشک‌ها استفاده کرده است. از سوی دیگر رژیم صهیونیستی نیز ناتوانی خود از پیشروی در عملیات زمینی را به اثبات رساند و کار به جایی رسید که خبرنگاران صهیونیست نیز ادعاها و فیلم‌های توزیع شده از سوی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی را به تمسخر گرفتند.

الاخبار در ادامه با اشاره به اینکه الان توپ در زمین آمریکا قرار دارد، نوشت که آمریکا به خوبی می‌داند که اسرائیل قادر به ادامه این تقابل نیست، اما سوال این است که واشنگتن آیا آمادگی برای ورود مستقیم به این جنگ را دارد؟ آیا آمریکا می‌تواند در صورت ورود به این جنگ، امنیت نیروها و منافع خود در بیشتر کشورهای منطقه و آب‌های آزاد را تأمین کند؟

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی بار دیگر باید در محاسبات خود به ویژه در عرصه لبنان تجدید نظر کند، چرا که حزب الله لبنان کنترل یگان‌های نظامی خود را در اختیار گرفته و با رویکرد کاملاً برنامه‌ریزی شده و حملات موشکی به مواضع نظامی، نفوذ خود در مناطق مرزی را تثبیت کرده و مانع از آغاز عملیات زمینی نظامیان صهیونیستی در لبنان شده است.

کد خبر 6244123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha