۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۳۵

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد؛

احصا توانمندی‌های تولیدی و صادراتی استان زنجان

احصا توانمندی‌های تولیدی و صادراتی استان زنجان

زنجان-مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: توانمندی‌های تولیدی و صادراتی استان جهت معرفی در بازارهای هدف صادراتی و تعیین پتانسیل‌های صادراتی محصولات استان احصا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید گلشنی در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اظهار داشت: احصا توانمندی‌های تولیدی و صادراتی استان با تفکیک بازارهای هدف و با توجه به نیازمندی‌های وارداتی بازارهای بین‌المللی صورت گرفته که در راستای سیاست‌های کلان محیطی و بخشی و با شناسایی نقاط قوت و ضعف داخلی و فرصت‌ها و تهدیدهای محیطی، استراتژی‌های مناسب در جهت توسعه صادرات استان، گسترش بازارهای هدف صادراتی و توسعه سبد محصولات صادراتی استان متناسب با توانمندی‌ها محقق گردیده است.

وی افزود: از مهر ماه سال ۱۴۰۲ تدوین توانمندی‌های تولیدی و صادراتی استان با هدف شناسایی و معرفی توانمندی‌های دارای مزیت تولیدی صادراتی استان در بازارهای بین‌المللی در راستای توسعه صادرات غیرنفتی، متنوع سازی سبد محصولات صادراتی و گسترش کشورهای هدف صادراتی استان در اداره کل صمت استان آغاز گردید.

گلشنی یادآور شد: با بررسی واحدهای دارای پروانه بهره برداری و طرح‌های توسعه استان و پتانسیل‌های صادراتی توانمندیهای تولیدی صادراتی استان در ۱۱ گروه کالایی تحت عنوان صنایع معدنی، صنایع فلزی، صنایع نساجی و سلولزی، برق و الکترونیک، صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع شیمیایی، تجهیزات پزشکی، صنایع دستی و فرش و گروه خدمات فنی و مهندسی و دانش بنیان احصا گردید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی این فرایند ضمن بررسی نیازمندی‌های وارداتی کشورهای هدف به ویژه کشورهای همسایه با استفاده از اطلاعات مرکز تجارت بین‌الملل و سازمان تجارت جهانی و متناظر سازی این نیازمندی‌ها با توانمندیهای تولیدی صادراتی و پتانسیل‌های صادراتی استان، کشورهای هدف برای هر ردیف کالایی به تفکیک ارزش واردات هر کشور، ارزش هر تن کالای وارداتی و تعرفه‌های گمرکی هر کشور به منظور بررسی و گسترش کشورهای هدف صادراتی محصولات تولیدی استان تدوین شد.

وی افزود: در این راستا به منظور مقایسه بازارهای هدف، کشورهای هدف صادراتی حال حاضر کالاهای صادراتی استان بررسی و ارزش صادرات به هر کشور و میانگین ارزش هر تن صادرات در هر گروه کالایی تهیه گردید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اهداف اصلی احصا توانمندی‌های تولیدی و صادراتی استان را دستیابی به اهداف صادراتی، گسترش و متنوع سازی اقلام صادراتی، توسعه بازارهای هدف صادراتی و حفظ بازارهای موجود، ارتقا سطح کیفی تولیدات استان جهت رقابتی تر شدن کالاهای تولیدی و حرکت به سمت تولید صادرات محور و معرفی و بازار سازی برای محصولات تولیدی دارای توانمندی صادراتی استان عنوان کرد.

گلشنی با اشاره به ضرورت ارائه این توانمندی‌ها به تجار و بازرگانان خاطر نشان ساخت: در این جهت واحدهای استارتاپی می‌توانند با طراحی وب سایت توانمندی‌های تولیدی صادراتی با قابلیت معرفی محصولات و توانمندی‌های تولیدی صادراتی استان و امکان فروش اینترنتی در بازارهای داخلی و خارجی در راستای معرفی این توانمندی‌ها به داخل و خارج از کشور اقدام نمایند.

کد خبر 6243390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha