الجزیره: موشک مافوق صوت فتاح برگ برنده ایران بود

الجزیره: موشک مافوق صوت فتاح برگ برنده ایران بود

پایگاه خبری الجزیره با اشاره به عملیات دیشب موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی نوشت که موشک مافوق صوت فتاح برگ برنده ایران در این حملات بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری الجزیره در گزارشی به بررسی عملکرد و مشخصات اولین موشک هایپر سونیک ایرانی با نام فتاح پرداخته و ضمن بیان ویژگی‌های این موشک نوشت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در ژوئن سال ۲۰۲۳ و با حضور شهید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران از این موشک رونمایی کرد.

الجزیره این موشک را یکی از پیشرفته‌ترین و فنی‌ترین موشک‌های تولید شده در دنیا توصیف و تاکید کرد که رونمایی از این موشک تنها چند روز پس از تهدیداتی صورت گرفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران انجام داده بود.

گزارش مذکور تولید این موشک را برگ برنده ایران در صنایع نظامی توصیف کرده و افزود که ایران با رونمایی از این موشک به جمع کشورهایی اضافه شد که تکنولوژی ساخت این موشک‌هایی را در اختیار گرفته‌اند و بعد از روسیه و آمریکا و چین در رتبه چهارم قرار گرفت.

بنا بر اعلام رسانه‌های ایرانی، نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات دیشب وعده صادق ۲ از موشک هایپر سونیک فتاح نیز برای حمله به اهداف نظامی صهیونیست‌ها در عمق سرزمین‌های اشغالی استفاده کرده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که حدود ۹۰ درصد از موشک‌های شلیک شده ایران با عبور از سامانه‌های ضد موشکی رژیم صهیونیستی به اهداف خود اصابت کرده‌اند.

کد خبر 6243987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha