۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۹:۵۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان خبر داد؛

مشارکت ۱۰۰ محیط بان محیط زیست کردستان در دوره آموزشی اسلحه شناسی

مشارکت ۱۰۰ محیط بان محیط زیست کردستان در دوره آموزشی اسلحه شناسی

سنندج_مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان از مشارکت ۱۰۰ محیط بان و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان در دوره آموزشی اسلحه شناسی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال حمیدی صبح چهارشنبه در حاشیه این دوره آموزشی اعلام کرد: لزوم بازآموزی قوانین و مقررات حمل و بکارگیری سلاح سازمانی و تیراندازی برای پرسنل یگان محیط زیست استان کردستان منجر شد تا این دوره آموزشی به منظور اسلحه شناسی و بکارگیری سلاح ویژه محیط بانان استان برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی ویژه تمامی فرماندهان و محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست استان بود که با همکاری فرماندهی و کارشناسان آموزشی سپاه استان و اداره حفاظت محیط زیست کردستان برگزار شد.

مدیرکل محیط زیست کردستان یادآور شد: دوره یاد شده به مدت ۲ روز و با مشارکت ۱۰۰ نفر از فرماندهان و محیط بانان محیط زیست استان برگزار شده است.

حمیدی بیان کرد: ارتقای دانش دفاعی مأموران یگان در مواجهه با حوادث احتمالی و مقابله با متخلفان در زمینه تخلفات محیط زیست و تسلط آنان به قوانین مرتبط با بکارگیری اسلحه از اهداف برگزاری این دوهر آموزشی است.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان پس از گذراندن کلاس‌های تئوری، آموخته‌های خود را به صورت عملی و تیراندازی در میدان تیر مورد آزمایش قرار می‌دهند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی است.

کد خبر 6244147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha