۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۳

از ابتدای سال جاری تاکنون؛

۴۰ درصد سالمندان شهرستان دشتستان خدمات بهداشتی دریافت کردند

۴۰ درصد سالمندان شهرستان دشتستان خدمات بهداشتی دریافت کردند

بوشهر- معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از ارائه خدمات بهداشتی به ۴۰ درصد سالمندان شهرستان دشتستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان دربان ملک صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: سالمندان و بازنشستگان همانند کودکان، آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند، ارتقا سطح کیفیت زندگی سالمندان، نیازمند اصلاح سبک زندگی و خود مراقبتی در آن‌ها است و با انجام مراقبت‌های بهداشتی و کنترل بیماری‌های مزمن، می‌توانیم امید به زندگی را در آنان افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه جمعیت سالمندان شهرستان دشتستان ۲۹ هزار و ۷۳۲ نفر است، افزود: این تعداد نزدیک به ۱۱ درصد از جمعیت کل شهرستان را شامل می‌شود که از ابتدای سال جاری تاکنون برای حدود ۴۰ درصد از این جمعیت، مراقبت‌های بهداشتی توسط بهورزان و مراقبین سلامت ارائه شده است.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: سالمندی یکی از پدیده‌های اجتماعی است که اکنون از منظر جمعیت‌شناسی بسیار مهم است.

وی همچنین افزود: نادیده گرفتن تهدیدات آینده سالخوردگی جمعیت اشتباه است و اینکه افراد با چه شرایط جسمانی وارد دوره سالمندی می‌شوند بر سلامت آن‌ها در دوره سالمندی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

دکتر دربان ملک همچنین بیان کرد: خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت و درمان توسط پزشکان، بهورزان و مراقبین سلامت به سالمندان شامل ویزیت پزشک، خدمات دهان و دندان، مراقبت‌های روتین دیابت و فشارخون، خدمات خطرپذیری، تغذیه، افسردگی سالمندان، مراقبت از نظر سقوط است.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اظهار کرد: افرادی که در آستانه ورود به مرحله سالمندی، از لحاظ فیزیکی یا جسمانی وضعیت بهتری دارند، می‌توانند برای مدت طولانی‌تری سالم‌تر بمانند بنابراین برای سیاست‌گذاری درست در زمینه سلامت و بهداشت سالمندان شناخت دقیق از مسائل مرتبط با سلامت و بهداشت سالمندان ضروری است.

کد خبر 6244196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha