۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲

از فردا؛

خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود

خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود

بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر وقت فردا، با افزایش سرعت بادهای شمالی و تداوم وزش آن تا اواخر وقت شنبه هفته آینده، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت فردا، با افزایش سرعت بادهای شمالی و تداوم وزش آن تا اواخر وقت شنبه هفته آینده، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: در این مدت احتمال نفوذ گردوغبار فرامنطقه ای به استان و خیزش گردوخاک محلی در برخی نقاط مستعد استان پیش بینی می‌شود.

وی گفت: همچنین در ساعاتی از ظهر امروز تا اوایل شب، در برخی مناطق جنوبی و بخش‌های شرقی استان با افزایش ابر، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت وزش تندباد لحظه‌ای، رگبار پراکنده باران و رعدوبرق، دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و مه صبحگاهی، گاهی وزش باد و در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب در برخی مناطق بویژه نواحی جنوبی و شرقی استان افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش بینی می‌شود.

وی یادآور شد: جهت وزش باد امروز غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و در فراساحل شمالی و مرکزی ۱۶ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت و از فردا به تدریج شمال غربی تا غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا امروز ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و از فردا در همه مناطق ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6244338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha