۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۱۶

استاندار هرمزگان:

رویه‌های بازدید و بررسی کالا در بنادر هرمزگان ساماندهی می‌شود

رویه‌های بازدید و بررسی کالا در بنادر هرمزگان ساماندهی می‌شود

بندرعباس- استاندار هرمزگان بر ساماندهی رویه‌های بازدید و بررسی کالا در بنادر استان هرمزگان به منظور کاهش معطلی در امر ترخیص، تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی در جلسه کارگروه توسعه تجارت استان اظهار کرد: برخی رویه‌های گمرکی و موازی کاری‌های بین دستگاهی موجب افزایش زمان نگهداشت کالا در بنادر به ویژه بندر شهید رجایی شده است.

وی رویه‌های طولانی بازدید و بررسی کالا در بنادر استان را فرسایشی برشمرد و تأکید کرد: بنادر و دریانوردی و گمرکات استان برای ساماندهی لازم است با دستگاه‌های مختلف متولی نظارت و ارزیابی کالاها درجهت مدیریت زمان، کاهش موازی کاری و انجام همزمان بازدید و آزمایشات برنامه‌ ریزی و در جلسه هفته آینده مطرح کنند.

دوستی کاهش مدت زمان نگهداشت کالا در بنادر را مهم خواند و تصریح کرد: دیگر مسئله مهم در خصوص تخفیفات حوزه انبارداری است که سبب شده شرکت‌های دولتی بی اعتنا به هزینه‌ها، مدت زمان نگهداری کالا در بنادر را بالا ببرند، در این زمینه بایستی با معاون اول رئیس جمهور مکاتبه و راه حلی برای این مسئله پیدا شود.

استاندار هرمزگان بهره گیری از روش‌هایی نوین در امور گمرکی، ترخیص و انبارداری بنادر استان بویژه بندر شهید رجایی را اولویت مهمی دانست و تأکید کرد: برای افزایش سرعت امور و کاهش مدت زمان انبارش کالا در بنادر باید از تجربیات مفید خارج از کشور نیز استفاده کرد.

کد خبر 6245222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha