۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۷

تکواندو نوجوانان جهان - کره جنوبی

سینا محترمی به نشان طلا دست یافت/ نصیراحمدی و مرادی برنز گرفتند

سینا محترمی به نشان طلا دست یافت/ نصیراحمدی و مرادی برنز گرفتند

با کسب سه مدال طلا، نقره و برنز دیگر، جمع مدال های نوجوانان تکواندو ایران در رقابت های قهرمانی جهان به عدد شش رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، روند مدال آوری تکواندوکاران ایران در مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان در کره جنوبی ادامه یافت و نمایندگان کشورمان در روز سوم این مسابقات هم موفق به کسب دو طلا و یک برنز دیگر شدند. امروز پنجشنبه ۱۲ مهرماه تکواندوکاران اوزان ۵۱- و ۵۵- کیلوگرم پسران و ۶۳- کیلوگرم دختران به رقابت پرداختند که سینا محترمی طلا گرفت، ساغر مرادی موفق به کسب مدال طلا نقره شد و امیرمحمد نصیر احمدی هم برنز گرفت.

در وزن ۵۵- کیلوگرم سینا محترمی کار خود را با برتری ۲ بر صفر مقابل «ایکر سالازار» از اکوادور آغاز کرد و سپس «حست بوهاری» از عربستان را با نتیجه مشابه از پیش رو برداشت. «مین کو» از کره جنوبی سومین حریف محترمی بود که نماینده کشورمان با ارائه یک مبارزه برتر در دو راند متوالی و با نتایج ۱۷ بر ۱۵ و ۲۳ بر ۱۸ صاحب برتری شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت و در این مرهم «کولین لی» تکواندوکار کره‌ای الاصل آمریکا را در هر دو راند شکست داد به نیمه نهایی صعود و کرد و در ادامه با پیروی ۲ بر صفر مقابل «هائوران تانگ» از چین به دیدار نهایی راه پیدا کرد.

ساغر مرادی تنها نماینده دختران ایران در روز سوم در وزن ۶۳- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، «موکولینا» از لیتوانی را شکست داد و سپس «بیتاتریز وییرا» از پرتغال در کمتر از سه دقیقه و با نتایج ۱۴ بر صفر و ۱۲ بر صفر از پیش رو برداشت. مرادی در سومین مبارزه «گابریلا بلویت» از استرالیا را در دو راند پیاپی شکست داد به نیمه نهایی صعود کرد. مرادی در این مرحله هم «چنگای وانگ» از چین را شکست داد و به فینال صعود کرد. وی در مبارزه پایانی ۲ بر صفر به «وفا مسقونی» از تونس باخت و نقره گرفت.

امیرمحمد نصیر احمدی در وزن ۵۱- کیلوگرم دور نخست «تیاگو نونز» از پرتغال را ۲ بر صفر از پیش رو برداشت و سپس با همین نتیجه «عبدالرحمان تویار» از ایتالیا پشت سر گذاشت. وی در مرحله یک هشتم نهایی «هارون سلمان زاده» از آذربایجان را در دو راند متوالی شکست داد. وی در این مرحله برابر «جعفر الدائوری» از اردن در حالی که راند نخست را وگذار کرده بود، دو راند بعدی را به سود خود خاتمه داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نصیر احمدی در این مرحله دو بر صفر نتیجه با «نیکولاس آریستدیس» از یونان واگذار کرد و به نشان برنز دست یافت.

برای تیم تکواندو نوجوانان ایران تا کنون پرنیان نوری، آیناز نصیری، امیر محمد اشرافی و سینا محترمی ۴ مدال طلا کسب کرده‌اند. ساغر مرادی یک مدال نقره مهدی، امیرمحمد نصیراحمدی یک مدال برنز به دست آورده‌اند. رحمتی و ساینا علیپور نیز از دور مسابقات حذف شده‌اند.

چهاردهمین دوره مسابقات تکواندو نوجوانان جهان به میزبانی کشور کره جنوبی جریان دارد.

کد خبر 6245426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha