۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۵

در آخرین روز ثبت‌نام؛

بنگلادش با فیلم برنده بوسان به اسکار ۲۰۲۵ رفت/ دومینیکن با «ایر»

بنگلادش با فیلم برنده بوسان به اسکار ۲۰۲۵ رفت/ دومینیکن با «ایر»

«کشتی‌گیر» که در جشنواره فیلم بوسان جایزه برد، نماینده بنگلادش در رقابت اسکار نود و هفتم شد و جمهوری دومینیکن «ایر» را به آکادمی معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، بنگلادش و جمهوری دومینیکن از آخرین کشورهایی هستند که نمایندگان خود را به اسکار نود و هفتم معرفی کردند.

بنگلادش «کشتی‌گیر» ساخته اقبال اچ. چاودری را به عنوان نماینده خود در بخش رقابتی بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۵ به آکادمی معرفی کرد. این فیلم برنده جایزه جریان‌های جدید در جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان ۲۰۲۳ شد و اوایل امسال در جشنواره شانگهای به نمایش درآمد.

داستان این فیلم در یک دهکده ماهیگیری در بنگلادش می‌گذرد و درباره موجو، مردی میانسال است که با هدف به چالش‌کشیدن قهرمان دهکده، تمرین‌های سختی را برای انجام یک نوع کشتی سنتی، انجام می‌دهد. جاه‌طلبی‌های موجو با مخالفت جامعه از جمله پسرش شافو مواجه می‌شود که تلاش می‌کند پدرش را از شرکت در مسابقه باز دارد. با وجود این موانع، رویارویی بین موجو و دوفور اجتناب ناپذیر می شود.

جمهوری دومینیکن نیز فیلم علمی تخیلی «ایر» ساخته لتیسیا تونوس را به اسکار فرستاد. این فیلم که از فیلم‌های قابل توجه ژانر ساخته شده توسط کارگردانان زن در آمریکای لاتین است، در سال ۲۱۴۷ می‌گذرد و این پس از جنگ بزرگ شیمیایی است که جمعیت جهان را به انقراض نزدیک کرد. در این شرایط تانیا به تنهایی در پناهگاهی زندگی می‌کند و در حال تحقیق برای تداوم گونه خود با کمک هوش مصنوعی است.

«ایر» چهارمین فیلم تونوس پس از «کودک عشق» محصول ۲۰۱۱، «کریستو ری» در سال ۲۰۱۳ و «میس ۵۰۰ لوکو» در سال ۲۰۲۰ است که به اسکار معرفی می‌شود.

آخرین مهلت ثبت نام برای اسکار امسال دیروز ۲ اکتبر (۱۱ مهر) به پایان رسید.

فهرست کوتاه اسکار ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) منتشر می‌شود و اسامی نامزدها ۱۷ ژانویه (۲۸ دی) اعلام خواهد شد.

نود و هفتمین دوره جوایز اسکار ۲ مارس (بامداد ۱۳ اسفند به وقت ایران) برگزار خواهد شد.

کد خبر 6245429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha