۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹

از ابتدای سال جاری صورت گرفت؛

۱۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در خراسان جنوبی

۱۸  میلیون قطعه جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در خراسان جنوبی

بیرجند- معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۱۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در خراسان جنوبی داشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شفائی ظهر پنج شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در راستای مقابله با هاری در ۶ ماهه سال جاری هفت هزار و ۹۵۴ قلاده سنگ واکسیناسیون شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد هفت درصدی داشته است.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: در ۶ ماهه سال جاری و سال گذشته در مجموع ۴۰۰ قلاده سگ عقیم سازی شده‌اند.

شفائی با بیان اینکه در ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۵ مورد کانون هاری مثبت داشته‌ایم، گفت: اما در ۶ ماه نخست سال جاری این آمار به سه مورد کاهش داشته است که نشان از تلاش‌های دامپزشکی خراسان جنوبی در راستای مهار هاری است.

وی اظهار کرد: همچنین با کمک و مساعدت انجام شده در ۶ ماهه ۹ هزار و ۴۳۹ لیتر سم رایگان و ۸۷۶ هزار لیتر شربت ضد انگل و ۲۰۰ لیتر ضد عفونی کننده بین دامداران خراسان جنوبی به صورت رایگان توزیع شده است.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای مقابله با تب مالت ۲۳ هزار مورد آزمایش از نمونه‌ها انجام شده است که در این بین ۶۹ مورد تب مالت شناسایی و حذف شدند.

شفائی گفت: همچنین برای تأمین سلامت مردم با نظارت‌های انجام شده در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۶ هزار کیلوگرم محصولات دامی غیر بهداشتی معدوم شد.

وی یادآور شد: همچنین از ابتدای سال در خراسان جنوبی میزان ۱۸ میلیون قطعه جوجه ریزی مرغ گوشتی داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۵ درصد افزایش داشته است.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در این مدت ۸۷۶ هزار قطعه جوجه‌ریزی مرغ تخم‌گذار در واحدهای مرغداری انجام شد، بیان کرد: در همین مدت ۹۸ میلیون و ۷۱۹ هزار دز واکسیناسیون در واحدهای مرغداری استان انجام شده است.

کد خبر 6245543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha