۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۷

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خوزستان:

همه دستگاه‌های خوزستان برنامه‌های هفته کودک را حمایت کنند

همه دستگاه‌های خوزستان برنامه‌های هفته کودک را حمایت کنند

اهواز - مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: هفته ملی کودک تنها مختص کانون نیست بلکه فلسفه نامگذاری هفته ملی کودک این است که همه دستگاه‌ها در حوزه کودک فعالیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش آقاسی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی کودک در سالن جلسات کانون برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهید سیدحسن نصرالله و محکوم کردن جنایت رژیم منحوس صهیونیستی، بیان کرد: کانون پرورشی فکری مکانی خاص دارد و به دور از تمام هیاهویی که در همه دستگاه‌ها وجود دارد، فعالیت خود را برای کودکان انجام می‌دهد و همین سبب شده افرادی که دوستدار کودک و نوجوان و تعلیم و تربیت هستند آن را مشتاقانه پیگیری کنند.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: نشر فعالیت‌های کانون اهمیت دارد لذا انتظار داریم رسانه‌ها در کنار حوزه کودک باشند.

وی با اشاره به هفته ملی کودک، عنوان کرد: شعار هفته «برای کودکان، برای آینده» در نظر گرفته شده است. به همه دستگاه‌های اجرایی خوزستان پیشنهادمی دهیم در تمام نامه نگاری‌های خود این شعار را برای حوزه کودک در سربرگ‌های خود استفاده کنند.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ادامه داد: برجسته سازی افکار عمومی در خصوص ویژگی‌ها و نیازهای کودکان از اهداف ما است.

آقاسی با بیان اینکه از همه دستگاه‌های دولتی انتظار داریم که هفته کودک را حمایت کنند، اظهار کرد: کانون پرورشی فکری هر روزش روز ملی کودک است و این از رسالت‌های ما است لذا این هفته تنها مختص کانون نیست بلکه فلسفه نامگذاری هفته ملی کودک این است که همه دستگاه‌ها در حوزه کودک فعالیت داشته باشند.

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهادی که این هفته قصد اجرای برنامه دارند به آنها کمک خواهیم کرد، نه اینکه آنها برای اجرای برنامه به کمک ما بیایند.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اعلام اینکه کودکان در عرصه بین‌الملل از دیگر اهداف ما در هفته است، عنوان کرد: کودکان در عرصه بین‌الملل بر اساس شیوه نامه‌ای که تدوین شده، شرایط ویژه ای وجود دارد و ما هویت ایرانی اسلامی داریم که دلسوزانه به مسائل نگاه می‌کنیم لذا نمی‌توانیم نسبت به کودک کشی که توسط اسرائیل انجام می‌شود بی تفاوت باشیم به همین دلیل در هفته مذکور نسبت به تقویت حس انسان دوستانه کودکان اقدام خواهیم کرد.

آقاسی روزشمار هفته ملی کودک را از ۱۴ تا ۲۰ مهر ماه خواند و گفت: در حوزه خانواده، محیط زیست، رشد و شکوفایی کودکان، عدالت، حقوق کودکان و هویت و رفاه از جمله حوزه‌هایی هستند که برای نامگذاری و برنامه‌ها مد نظر قرار داده می‌شوند.

بازگشایی مجدد مرکز شماره ۲ خرمشهر

وی در خصوص برنامه‌های هفته ملی کودک، بیان کرد: متأسفانه از زمان کرونا مرکز شماره ۲ خرمشهر که یکی از قدیمی‌ترین مراکز است و در زمان جنگ تحمیلی هم بوده، تعطیل شد و تا امروز بسته است که با اقدامات صورت گرفته و تأمین هزینه، این هفته مجدد بازگشایی خواهد شد. پس از آن شاداب سازی مرکز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ادامه داد: افتتاح سیار روستایی شهرستان ایذه از دیگر برنامه‌ها است. خودرو و مربی در نظر گرفته شده که در این بخش فعالیت خواهند داشت. همچنین سیار روستایی دزفول که فعالیتش متوقف شده بود مجدد به چرخه بازخواهد گشت.

آقاسی عنوان کرد: عضویت در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در این هفته کاملاً رایگان است. همچنین نمایش عروسکی تولد لولویی اثر مرضیه عویدی در مجتمع فرهنگی اهواز اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۱ مرکز ثابت و ۸ مرکز سیار در خوزستان فعال است، تصریح کرد: در چمگلک اندیمشک یک مرکز وجود دارد که ساختمان آن ساخته شده و اکنون در دست شورای شهر است و برای تخلیه اعلام آمادگی کرده‌اند که اگر مساله خاصی پیش نیاید تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا آن هم به پایگاه کودکان چم دولت تبدیل شود.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اشاره به بوجود آمدن شهرهای جدید در استان گفت: به شرط اینکه فرماندارهای آن شهرها محکم پای کار باشند ما نیز اعلام آمادگی می‌کنیم که تأمین نیروی آن را انجام دهیم تا مراکز راه اندازی شود. به طور مثال صیدون و دزپارت از جمله شهرهایی هستند که اکنون این ظرفیت را دارند.

به گفته آقاسی، خوزستان جز استان‌هایی است که مراکز بالایی داشته و غالباً در مراکز محروم هستند اما در برخی مناطق کودکانی می‌آیند که باید بتوانیم به نحو احسن مساله اوقات فراغت را انجام دهیم.

کد خبر 6245696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha