۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۹:۲۹

معاون آموزش و پژوهش بنیاد عاشورا در گفت‌وگو با مهر:

خون شهدا،توسعه جبهه مقاومت و خشم آزادی خواهان جهان را در پی دارد

خون شهدا،توسعه جبهه مقاومت و خشم آزادی خواهان جهان را در پی دارد

حجت الاسلام درویشی گفت: خون شهید اسماعیل هنیه و سیدحسن نصرالله نه تنها به زعم کوته فکران موجب کندی و دلسردی در جبهه مقاومت نشد بلکه باعث توسعه جبهه مقاومت شد.

خبرگزاری مهر -گروه دین و اندیشه-سمانه نوری زاده قصری: در آیات قرآن کریم مطالب دقیق و مهمی درباره مناسبات جنگ و صلح و نحوه تقابل و همچنین تعامل و ارتباط با دشمنان اسلام بیان شده است؛ مطالبی که بازخوانی آنها می‌تواند برای امروز ما درس‌آموز باشد. همچنین در سیره انبیا و اهل بیت عصمت و طهارت روش و برخوردی در نحوه مقابله با دشمن اتخاذ شده است.

امام حسین علیه السلام یاران خود را یکی‌یکی به میدان می‌فرستادند و هر کدام از آن‌ها با ورود به میدان رجزی می‌خواندند، خود را معرفی می‌کردند و می‌جنگیدند. به این صورت بود که امروز می‌بینیم پیام قیام امام حسین علیه السلام در تاریخ ماندگارتر شده و برای هر یک از شهدای کربلا ماجراها و رجزهایی وجود دارد. اتفاقی که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود نیز به آن اشاره کردند. با توجه به شرایط حال حاضر منطقه و ترور جمعی از رهبران مقاومت اسلامی از جمله اسماعیل هنیه و سیدحسن نصرالله، و پاسخ محور مقاومت به تجاوزات اسرائیل، ضرورت توجه به نصرت الهی که می‌تواند نقش مهمی در امیدآفرینی و افزایش روحیه سربازان مقاومت داشته باشد ضرورتی دوچندان دارد. در همین راستا با حجت الاسلام هادی درویشی معاون آموزش و پژوهش بنیاد بین‌المللی عاشورا گفت‌وگو کردیم که حاصل آن را در ادامه می‌خوانید؛

* مقابله با دشمن تا چه میزان اثر گذار است؟

بحمدالله به شهادت دوست و دشمن عملیات غرور آفرین اخیر موجب انهدام زیرساخت‌های ماشین جنگی نظامی امنیتی و تحقیر اقتدار پوشالی و فرسایش سازمان عنکبوتی و دروغین ایادی صهیونیست و خون خواهی برحق شهیدان بی مانند اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و رهبر محبوب و توانمند حزب الله شهید سیدحسن نصرالله و کودکان و زنان و سالخوردگان در خون غلطیدن غزه و فلسطین و لبنان و ایجاد روحیه و انگیزه صدچندان مجاهدان جبهه پیروز مقاومت - الله همیشه مقتدر، مردم غیور و شجاع مظلوم غزه و لبنان شد. باید به سپاه پاسداران عزیز و مجموعه دست انکاران مخلص این عملیات خیره کننده تبریک گفت. به رغم اینکه این پاسخ باعث مهار و بازدارندگی و اختلال جدی ماشین جنگی و ساز و کار تروریستی این رژیم نامشروع شهرت گرفت هرگز باعث تخریب سرپناه مردمان قتل عام کودکان سالخوردگان و تخریب بیمارستانها و کشتار بیماران و مؤسسات عام‌المنفعه نشد و با دقت فراوان متمرکز در مراکز دفاعی نظامی امنیتی حساس با تلفات عبرت‌آموز پیچیده کارگزاران و فلج کننده جنگ افزارهای مهم بود - که ان شاءالله به زودی عمق آثار و تبعات پنهان این ضربات عمیق را جهانیان مشاهده خواهند کرد.

باید گفت این اقدامات در مسیر تحقق ارزیابی اعجاز گونه آیات نورانی قرآن " ان اشد الناس عداوه للذین امنوا الیهود. (سوره مائده آیه ۸۲) برحسب خباثت درونی و خود برتربینی ذاتی و هم چنین آیه کریمه نورانی " لن ترضی عنک الیهود ولا النصاری حتی تتبع ملتهم " بقره ۱۲ / به این همه جنایت نیز راضی نخواهند شد مگر اینکه امت اسلامی از ارزشهای دینی خود عقب نشسته و به تبعیت آنها درآیند.

*با توجه به قیام عاشورا وظیفه ما چیست؟

امام حسین علیه السلام تدابیر جنگی دقیق و سنجیده‌ای داشتند و توانستند مدت زیادی در مقابل دشمن ایستادگی کنند. یاران آن حضرت هم به فنون و آموزه‌های جنگی تسلط بالایی داشتند و می‌توانستند هر کدام مدت‌ها در میدان با دشمنان مبارزه کنند.

این در حالی است که لشکر دشمن از هر راهی و با هر روشی وارد میدان جنگ می‌شدند و به یاران آن حضرت حمله می‌کردند. گروهی تیراندازی می‌کردند، عده‌ای مبارزه تن به تن داشتند، بخشی از آن‌ها نیزه پرتاب می‌کردند و در قالب نیروهای سواره‌نظام و پیاده‌نظام بودند. اما یاران امام حسین علیه السلام در هر مرحله با تدابیر جنگی آن حضرت به خوبی در برابر دشمن ایستادگی می‌کردند و از امام خود دفاع می‌کردند.

فرزندان غیور قرآن و پرورش یافتگان مکتب عاشورای حسینی به مصداق" هیهات من الذله" که مبتنی بر محکمات بلامنازع قرآنی" الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه الا تخافوا ولا تحزنوا سوره فصلت آیه ۳۰ با اعتقاد عمیق به حمایت‌ها ی الهی " ان تنصرالله ینصرکم ویثبت اقدامکم" سوره محمد. آیه ۷ و هدایت‌های بیشمار به مصداق آیه ۵۱ سوره غافر "انا لننصررسلنا والذین امنوا فی الحیاه الدنیا ویوم یقوم الاشهاد" بدرستی که ما رسولان خود و اهل ایمان را در دنیا و آخرت حمایت و پیروز خواهیم نمود) و اطلاع و بصیرت از مراتب کینه و دشمنی عمیق و فتنه‌های متنوع و متکثر ومتلون سردمداران یهود با مکتب اسلام از آغاز اسلام تا کنون با اتخاذ راهبرد تعمیق اخوت اسلامی قرآنی - فارغ از گرایشات مذهبی پرداخته است.

امامین انقلاب اسلامی قریب به نیم قرن از پیروزی انقلاب تاکنون اعلام کرده‌اند استراتژی انقلاب اسلامی دفاع از مظلومان جهان در هر نقطه عالم خواهد بود و قبل از آن در طول افزون بر هفتاد سال اشغال قدس شریف و تجاوز به فلسطین توسط یهود صهیونیست همواره علما و مراجع معظم ازجمله بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) از آغاز مبارزه بدون درنگ و تردید با تحمل محنت ها و محدودیت‌ها و تحریم با جهانی از قدس شریف و ساکنان فلسطین اشغالی که اکثراً ساکنین آن از برادران اهل سنت و ازنظر ملیت عرب هستند.

*چطور می‌توانیم از دستاوردهای چنین عملیاتی در افکار عمومی بهترین استفاده و بهره را ببریم؟

نیروهای ما به حکم واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا" از نثار نفس نفیس دریغ نورزیدند در حالی که سردمداران برخی کشورهای عربی از حمایت لازم عقب کشیدند و در پنهان با اسرائیل قرار داد تجاری و امنیتی بستند. خون شهید اسماعیل هنیه و سیدحسن نصرالله نه تنها به زعم کوته فکران موجب کندی و دلسردی در جبهه مقاومت نشد بلکه باعث توسعه جبهه مقاومت وهم دلی مسلمانان و پیروان شرایعش آسمانی قبل از اسلام در گستره دنیا و بیداری و همراهی و خشم مقدس آزادی خواهان جهان از پیروان ادیان الهی و آئین‌های بشری و ملیت‌های مختلف خارج از محدوده جغرافیای سیاسی نظامی فلسطین شد.

بی گمان باید شهید حسن نصرالله را به دنیا شهید وحدت و تقریب بین مذاهب و ادیان معرفی کرد. در جهت تبیین و معرفی سلوک ارزشمند سیاسی اخلاقی و معنوی این عزیز بی همتا فرایند جهانی تعریف کرد.

سخن پایانی اینکه حضور آرامش بخش ولی امر مسلمین برای اقامه نماز دشمن شکن و وحدت بخش فریضه جمعه و دعوت همگانی در مجلس ختم و بزرگداشت رهبر حزب الله و شهدای همرزم و زنان و کودکان بی وداع در نماز غزه و لبنان در مصلای تهران را در جهت انفعال و زمین‌گیر شدن هیمنه پوشالی و توان نظامی حاکمان وحامیان این رژیم ارزیابی کرد.شایسته‌ترین سلام و رحمت خداوند به روح پرفتوح شهدای گمنام جبهه مقاومت و مدافعان حرم و تقریب و تعمیق اخوت مذاهب وادیان الهی به ویژه سپهبد شهید سلیمانی شهید عباس موسوی شهیدان اسماعیل هنیه و حسن نصرالله و نیلفروشان و شهدا و سرداران جنگ تحمیلی و امام شهیدان.

کد خبر 6246061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha