۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۷

افتتاح اندیشکده سلامت اداری و مبارزه با فساد برگزار شد

افتتاح اندیشکده سلامت اداری و مبارزه با فساد برگزار شد

مراسم افتتاح اندیشکده سلامت اداری و مبارزه با فساد با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاح اندیشکده سلامت اداری و مبارزه با فساد با حضور ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ظهر امروز ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه امام صادق برگزار شد.

اصغر افتخاری رئیس دانشگاه امام صادق گفت: مسأله سلامت و مبارز با فساد بحث راهبردی است. در دانشگاه به این مسأله بیشتر می‌خواهیم بپردازیم و می‌خواهیم در راستای مبارزه با فساد به مجریان امر کمک کنیم.

وی بیان داشت: دانشگاه امام صادق از این منظر چند ملاحظه دارد؛ دانشگاه باید نسبت به مسائل راهبردی کشور ورود کند و تکلیف خود را بداند. دوم اینکه دانشگاه در شبکه علمی قرار دارد که مؤسسات علمی و پژوهشی به آن ارتباط دارند، از این طریق اساتید این حوزه را برای مبارزه با فساد باید بسیج کنیم. همچنین ظرفیت داخلی خودمان را نیز باید به میدان بیاوریم. نهایتاً اینکه در دانشگاه امام صادق، تلاش‌های خوبی تحت عنوان یک شبکه علمی ایجاد کرده و فعالیت بسیار خوبی خواهد شد اگر از این مورد نیز در این راستا بهره ببریم.

خدائیان رئیس سازمان بازرسی نیز بیان کرد: پدیده فساد در هر کشوری وجود دارد و اختصاص یک کشور و یا یک منطقه خاصی نیست اما میزان و سطح آن متفاوت است.

وی افزود: اهمیت آن به قدری است که ما می‌بینیم که کنوانسیون‌های بین المللی در راستای مبارزه با فساد ایجاد شده همچنین در سطح مناطق نیز به این موضوع پرداخته‌اند. کشور ما نیز طبیعتاً از این بحث مستثنی نیست و باید این موضوع در راستای کار ما قرار بگیرد. هیچ کسی به اندازه مقام معظم رهبری به این بحث نپرداخته است. در قوانین و مقررات نیز در کشور ما اقداماتی صورت گرفته یکی از آن قانون ارتقای سلامت اداری است که در بحث مبارزه با فساد هم به جنبه‌های پیشگیرانه و هم مبارزه کیفری با مفسدین پرداخته است.

وی افزود: هرچند فساد یک مقوله گسترده‌ای است، اما آنچه که رهبری به آن بیشتر پرداخته فساد اقتصادی است. رهبری در این رابطه می‌فرماید که فساد عدالت اجتماعی را زیر سوال می‌برد، عدالت اجتماعی که هدف صلح است، اگر فساد در جامعه باشد امیدی به عدالت اجتماعی نباید داشت و رشد اقتصادی در جامعه را خدشه دار می‌کند.

خدائیان گفت: همین امر موجب عقب ماندگی کشور از نظر رشد اقتصادی می‌شود. فساد موجب ایجاد فاصله طبقاتی در کشور می‌شود، با سودها و ثروت‌هایی که به یکباره منجر به رانت و پولشویی در کشور می‌شوند. موقعی که مردم فساد را ببینید نا امید می‌شوند، فساد ثبات سیاسی را از بین می‌برد و پایه‌های یک نظام را متزلزل می‌کند. فساد مانند یک موریانه‌ای اگر نفوذ کرد از داخل دچار پوسیدگی سیستم می‌شود.

خدائیان افزود: در فرمان هشت مرحله اما م نیز به این موضوع پرداخته شده. کسی می‌تواند با فساد مبارزه کند که اعتقاد به این امر باشد و افرادی پاکدست باید در این میدان قدم بردارد.

مبارزه با فساد پیش شرط‌های دارد؛ یکی اینکه نباید شعاری باشد بلکه در عمل نشان دهد، دوم بدون تبعیض باشد چرا که خود تبعیض فساد ایجاد می‌کند. اگر در مبارزه با فساد به صورت همه جانبه مبارزه کردیم و تبعیضی هم قائل نشدیم این یک مبارزه اساسی خواهد بود. مبارزه با فساد یک جهاد واقعی است.

خبر در حال تکمیل است.

کد خبر 6246738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha