۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۰

لک علی‌آبادی در گفت‌وگو با مهر:

تأخیر در ابلاغ آیین‌نامه پرداخت وام ساخت مسکن پذیرفتنی نیست

تأخیر در ابلاغ آیین‌نامه پرداخت وام ساخت مسکن پذیرفتنی نیست

نماینده ازنا و دورود در مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تأخیر در ابلاغ آئین نامه پرداخت وام مسکن شهری از سوی بانک مرکزی پرداخت و گفت: این تأخیر از سوی بانک مرکزی پذیرفتنی نیست.

روح الله لک علی آبادی، نماینده ازنا و دورود در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در ادامه به مشکل تأخیر در ابلاغ آئین نامه وام ساخت مسکن از سوی بانک مرکزی گفت: «یکی از مهم‌ترین مسائل حوزه انتخابیه، وام مسکن است. شورای عالی مسکن امسال مبلغ وام مسکن شهری را از ۵۵۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش داده، اما بانک مرکزی هنوز این تغییرات را به بانک‌های عامل ابلاغ نکرده است. این تأخیر باعث سردرگمی مردم شده و آنها را در وضعیت نامعلومی قرار داده است.»

او افزود: «در استان‌های سردسیر، فصل ساخت و ساز تنها در شش ماه ابتدایی سال است و این تأخیر در پرداخت وام مسکن، فرصت‌ها را از بین می‌برد. این تأخیر می‌تواند به نوعی استنکاف از اجرای قانون باشد. اگرچه تغییر دولت ممکن است بهانه‌ای برای این تأخیر باشد، اما باید قبول کنیم که روند تغییرات زمان‌بر است.»

روح الله لک علی آبادی ادامه داد: «مردم به‌ویژه در این شرایط اقتصادی، به وام مسکن نیاز دارند و نمی‌توان از آن‌ها انتظار داشت که در این اوضاع نابسامان مالی، برای خرید خانه پس‌انداز کنند. این مشکل تنها مختص وام مسکن نیست و در مورد وام ازدواج و وام فرزندآوری نیز همین معضل وجود دارد. بسیاری از جوانان و خانواده‌ها در این شرایط به حمایت‌های مالی نیاز دارند و بانک‌ها باید به این نیاز پاسخ دهند.»

نماینده ازنا و دورود در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: «دولت باید هرچه سریع‌تر اقداماتی انجام دهد و از بهانه‌جویی‌ها پرهیز کند. پس از پایان انتخابات، انتظار داریم که دولت سریعاً به وظایف خود عمل کند و به مردم خدمت‌رسانی کند. مردم در این مقطع به حمایت و کمک نیاز دارند و نباید فرصت‌های اقتصادی از دست برود. در واقع، هر روز تأخیر در ابلاغ آئین نامه وام ساخت مسکن شهری به معنای یک روز از دست رفتن فرصت‌های ساخت و ساز و ایجاد مسکن برای خانواده‌هاست.»

لک علی آبادی تأکید کرد: «با توجه به وضعیت کنونی و نیاز واقعی مردم، دولت و بانک مرکزی باید به سرعت اقدامات لازم را انجام دهند تا فرآیند پرداخت وام ساخت مسکن شهری به طور سریع و مؤثر انجام شود. این اقدام نه تنها به حل مشکل مسکن کمک می‌کند، بلکه به تقویت اقتصاد کشور نیز منجر خواهد شد. لذا انتظار داریم که دستگاه‌های مربوطه هرچه سریع‌تر به وظایف خود عمل کنند و به مشکلات مردم پاسخ دهند.»

کد خبر 6247959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha