۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۳

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶؛

مروری بر عملکرد ۳ دروازه‌بان تیم ملی فوتبال

مروری بر عملکرد ۳ دروازه‌بان تیم ملی فوتبال

دروازه‌بانان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال ایران تاکنون عملکرد به نسبت خوبی را از خود در دیدارهای لیگ برتر به نمایش گذاشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از پایان هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر، لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال ایران برای دو دیدار در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل تیم‌های ازبکستان و قطر از سوی کادر فنی اعلام شد که در بین دروازه‌بانان دعوت شده نام علیرضا بیرانوند (تراکتور)، پیام نیازمند (سپاهان) و سید حسین حسینی (استقلال تهران) دیده می‌شود.

مروری بر عملکرد ۳ دروازه‌بان تیم ملی فوتبال

علیرضا بیرانوند

بیرانوند در پایان فصل بیست و سوم و با اینکه تحت قرارداد با باشگاه پرسپولیس بود اقدام به فسخ یک‌طرفه قرارداد خود با این باشگاه کرد و طی قراردادی راهی تراکتور تبریز شد تا یکی از جنجالی‌ترین نقل و انتقالات فصل بیست و چهارم رقم بخورد. بیرانوند در هر ۷ بازی تراکتور در لیگ برتر در درون چهارچوب دروازه تراکتور ایستاده است که حاصل آن ثبت ۳ کلین شیت مقابل تیم‌های مس رفسنجان، هوادار و سپاهان بوده است. او مقابل تیم‌های پرسپولیس، ذوب آهن، خیبر و فولاد دروازه خود را باز شده دیده است.

بیرانوند همچنین در دو دیدار تیم ملی در انتخابی جام جهانی مقابل قرقیزستان و امارات در درون دروازه ایران بود و توانست در هر دو دیدار کلین شیت کند تا آمار خوبی را در عرصه ملی از خود به جای بگذارد.

مروری بر عملکرد ۳ دروازه‌بان تیم ملی فوتبال

پیام نیازمند

نیازمند به عنوان دروازه‌بان اول تیم فوتبال سپاهان شناخته می‌شود و در فصل جدید تاکنون در ۹ بازی برای این تیم به میدان رفته و ۳ کلین شیت از خود به ثبت رسانده است. این دروازه‌بان مقابل تیم‌های شمس آذر و ملوان در لیگ برتر و استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا ۲ توانسته دروازه‌اش را بسته نگه دارد. او در آخرین بازی سپاهان در لیگ برتر که مقابل استقلال خوزستان بود در ترکیب این تیم جایی نداشت و نیمامیرزازاد جای او را گرفت. همچنین نیازمند در اردوی های اخیر تیم ملی هم دعوت شده و به یکی از دروازه‌بانان ثابت تیم ملی تبدیل شده است.

نیازمند در ۶ بازی که نتوانسته دروازه خود را بسته نگه دارد، ۱۰ گل دریافت کرده است.

مروری بر عملکرد ۳ دروازه‌بان تیم ملی فوتبال

سید حسین حسینی

بهترین دروازه‌بان فصل بیست و سوم لیگ برتر تاکنون نتوانسته آمار خوبی را در استقلال از خود به جای بگذارد. در ۶ دیداری که استقلال در لیگ برتر انجام داده، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران حتی یک کلین شیت را هم از خود به ثبت نرسانده و تنها کلین شیت او در این فصل به بازی با الغرافه بر می‌گردد که توانست در ورزشگاه شهدای شهر قدس دروازه‌اش را بسته نگه دارد اما در بازی دوم آسیایی استقلال که مقابل السد قطر بود او دو گل دریافت کرد که یکی از گل‌ها هم خود او به اشتباه وارد دروازه‌اش کرد.

حسینی هم همانند نیازمند و بیرانوند در اکثر اردوهای تیم ملی حضور ثابتی داشته است.

کد خبر 6249167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha