۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۳

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین:

پیشرفتهای فناوری میزان تولیدات کشاورزی را افزایش می دهد

پیشرفتهای فناوری میزان تولیدات کشاورزی را افزایش می دهد

قزوین- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: پیشرفتهای فناوری و کاهش مصرف آب میزان تولیدات کشاورزی را افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور ستوده در مراسم امضای تفاهم همکاری سه جانبه در خصوص استفاده از فناوری‌های نوین جهت پیاده سازی کشاورزی دقیق اظهار کرد: پیشرفت‌های فناورانه در بخش کشاورزی، کشاورزان را قادر می‌سازد تا از طریق روش‌های کم‌هزینه و کارآمد، علاوه بر مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب میزان تولیدات خود را نیز افزایش دهند.

وی افزود: امروزه یکی از مباحث مهم کشور استفاده درست و بهره ور از منابع آب است که لذا باید از روش‌های سنتی و قدیمی آبیاری در بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن به سمت شیوه‌های جدید مبتنی بر دانش بنیان حرکت کرده و از دانش روز در این زمینه استفاده نمائیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین تصریح کرد: گروه تحقیقات این شرکت براساس برنامه‌های ابلاغی وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران و طرح‌های اولویت دار شرکت به دنبال کاربردی کردن طرح‌های تحقیقاتی خود با هدف ارتقا بهره وری و حفظ و حراست از منابع آبی استان می‌باشد.

ستوده در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: هدف از انعقاد و تبادل این تفاهم نامه همکاری ایجاد بستری مناسب برای بهره گیری حداکثری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان جهت کمک به رفع مسائل و نیازمندی‌های علمی و فناورانه در بخش کشاورزی می‌باشد، بطوری که نتایج و خروجی این کار می‌تواند در سطوح بالای تصمیم گیری ارائه شده و نقشه راهی برای بخش کشاورزی باشد.

کد خبر 6249747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha