۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵

مدیرکل دامپزشکی اردبیل خبر داد؛

واکسیناسیون ۶۵۰۰ دام سبک و سنگین طی ۶ ماهه گذشته در اردبیل

واکسیناسیون ۶۵۰۰ دام سبک و سنگین طی ۶ ماهه گذشته در اردبیل

اردبیل- مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ دام سبک و سنگین و نزدیک به ۱۰۰ میلیون طیور از ابتدای سال‌جاری تاکنون در استان اردبیل واکسیناسیون شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فیضی ظهر سه‌شنبه در جریان بازدید خبرنگاران از کشتارگاه اردبیل اظهار کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ دام بزرگ و کوچک و نزدیک به ۱۰۰ میلیون طیور از ابتدای سال‌جاری تاکنون در استان اردبیل واکسیناسیون شدند.

وی با بیان بیان اینکه طیور در مقابل انواع بیماری‌های مختلف واکسینه شدند، افزود: اردبیل طی سال گذشته موفق شد در میان سیل عظیمی از چالش‌های مربوط به بیماری دام و طیور خود را مصون نگه دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به انجام ۲۰ هزار نفر بازدید از اماکن ادامه داد: در حوزه نظارت شهرستان اردبیل ۳ اکیپ فعال شبانه‌روز در حال گشت‌زنی هستند که همچنین برای سایر شهرستان‌ها هم اکیپ‌های گشت‌زنی شبانه‌روزی فعال هستند.

فیضی با اشاره به جایگاه و اهمیت ویژه دامپزشکی در سلامت و امنیت غذایی جامعه بیان کرد :۱۳ کشتارگاه صنعتی، نیمه صنعتی داریم تحت نظارت دقیق اداره دامپزشکی استان اقدام می‌کنند و همه گوشت‌های استحصالی نظارت‌های بهداشتی را سپری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دامپزشکی به دلیل نظارت‌های دقیق، گوشت و همه هر آنچه که از گوشت تهیه می‌شود در مقوله دیپلماسی اقتصادی هم اینگونه تعریف می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به صادرات ۵۰۰ تن فرآورده‌های گوشتی از استان اردبیل افزود: عمده محصولات صادراتی شامل عسل، پنجه و پای مرغ، روده و پنیر پیتزا بوده که به کشورهای آلمان، آسیای میانه، اروپا، قفقاز، هنگ گنگ، قرقیزستان با کد آی. ار صادر می‌شود.

فیضی با بیان اینکه امنیت غذایی جز اولویت‌های دولت برای سلامت غذا در دامپزشکی است، گفت: ۳ مؤلفه باید رعایت شود اول، فراوانی غذا و محصولات، دوم نظارت بهداشتی و سوم هلیت بودن بر اساس موازین شرع و فرهنگی که در جامعه ما است.

وی خاطرنشان کرد: دامپزشکی از حیث برقراری امنیت پایدار غذایی نقشی بی‌بدیل، بی‌نظیر و غیرقابل انکار دارد.

کد خبر 6250910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha