۳ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۴:۴۷

تقویت نظام دامپزشکی به شرط تقویت سازمان دامپزشکی میسر است

مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس شورای نظام دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی مکمل یکدیگرند، گفت: تقویت نظام دامپزشکی به شرط تقویت سازمان دامپزشکی میسر است.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد دکتر احمد شریعتی، ظهر امروز همزمان با فرارسیدن 5 اریبهشت روز جهانی دامپزشکی و در اولین جلسه شورای نظام استان در سال 88 افزود: تقویت نظام دامپزشکی به شرط  تقویت سازمان دامپزشکی میسر است.

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان، نظام دامپزشکی را مولود مبارک سازمان دامپزشکی خواند و افزود: نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی هردو مکمل یکدیگرند و دیدگاه شورای استانی در خراسان رضوی، تقویت فعالیت‌های دامپزشکی در تمامی زمینه های واگذار شده همگام با بخش دولتی است.

وی افزود: در شرایط فعلی هرگونه اختلالی در وظایف سازمان دامپزشکی عواقب خطرناکی داشته که ماحصل آن در مرحله اول، ضربه خوردن به سیاست‌های خصوصی سازی و همچنین بخش های دولتی و غیردولتی است و در مرحله بعد به مخاطره افتادن بهداشت عمومی و سرمایه دامی کشور است.

احمد شریعتی با اشاره به تعامل مناسب کنونی در استان که مابین نظام دامپزشکی خراسان رضوی و اداره کل دامپزشکی استان است، اظهار داشت: در سال گذشته و با حمایت بخش دولتی و توسط آن، رقمی معادل 2 میلیارد و 500 میلیون تومان جهت انجام امور دامپزشکی توسط بخش خصوصی، در اختیار این بخش قرار گرفته است.

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان، با اشاره به لزوم تغییر نگرش در مورد انجمن های صنفی اعلام داشت: طرح فارغ التحصیلان جوان دامپزشکی نیز توسط نظام دامپزشکی استان در حال پیگیری است که پیش بینی می‌شود در جهت ایجاد اشتغال دانش آموختگان این بخش موثر باشد.

کد خبر 865927

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha