۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۲۳

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین:

موضوعات اقتصادی یکی از چالش های مهم بازآفرینی شهری است

موضوعات اقتصادی یکی از چالش های مهم بازآفرینی شهری است

قزوین- سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان اینکه موضوعات اقتصادی یکی از چالش های مهم بازآفرینی شهری است، گفت: باید به دنبال راهکارهای ارزان برای احیای بافت های فرسوده باشیم.

وهاب میزانی در گفت‎‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر بافت های ناکارآمد شهری به عنوان یکی از معضلات شهری مطرح است در حالی که باید به این مساله به عنوان یک فرصت نگاه کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه نیاز تقاضای مسکن به صورت مستمر وجود دارد و در حال افزایش است، توسعه شهری همیشه یکی از راهکارهای اجرایی این قضیه بوده ولی این بخش نیازمند امکانات و زیرساخت‌هایی است که البته هزینه های بسیار سنگینی را برای دولت ها و شهروندان در پی دارد.

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی استان قزوین ادامه داد: توسعه شهری با توجه به هزینه ها و مشکلاتی که دارد راهکار مناسبی برای بازآفرینی نبوده و باید به دنبال راهکارهای ارزان برای احیای بافت های فرسوده باشیم.

میزانی اضافه کرد: بافت های شهری به عنوان یک هویت و ویژگی عمیقی در فرهنگ مردم ما نهادینه شده است و وقتی یک بافت جدیدی به شهرها ملحق می شود، مردم به ضرورت در آن ساکن می شوند که ممکن است در کوتاه یا بلندمدت شاهد مشکلات و مسائل اجتماعی در این خصوص باشیم.

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی استان قزوین گفت: با اصلاح فضاهای تاریخی در برخی شهرها از جمله قزوین که ظرفیت تاریخی دارند می توان رونق اقتصادی ایجاد کرد و از ظرفیت گردشگری آن بهره برد.

وی تاکید کرد: اصلاح و احیاء بازآفرینی شهری یکی از رویکردهای سیاست گذاران و مجریان در شهرها است.

میزانی خاطرنشان کرد: موضوعات اقتصادی یکی از چالش های مهم بازآفرینی شهری است و معمولاً در اجرای پروژه ها به بحث توجیه پذیر بودن اقتصادی طرح توجه می شود.

وی در پایان گفت: اگر تصور این باشد که دولت ها در بازآفرینی شهری باید هزینه کنند، سیاست موفقی نخواهد بود، ولی اگر این مهم با هدف افزایش درآمد و بهبود وضعیت اقتصادی مردم ایجاد شود رویکرد خوبی است.

کد خبر 6253112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha