با نقض اصل چین واحد؛

بلینکن: پکن نباید علیه تایوان اقدامی انجام دهد!

بلینکن: پکن نباید علیه تایوان اقدامی انجام دهد!

وزیر خارجه آمریکا امروز در نوزدهمین نشست سران شرق آسیا در لائوس، در اقدامی بر خلاف منشور ملل متحد در خصوص لزوم عدم مداخله در امور داخلی پکن گفت: چین نباید علیه تایوان اقدامی انجام دهد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه در سخنانی در نوزدهمین نشست سران شرق آسیا در لائوس ادعا کرد که در این نشست از سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، «چیز جدیدی» نشنیده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اضافه کرد که آن‌ها مستقیما تعاملی با یکدیگر نداشتند.

در ادامه، بلینکن با نقض اصل چین واحد و در اقدامی بر خلاف منشور ملل متحد در خصوص لزوم عدم مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل (پکن)، به چین به اصطلاح هشدار داد که نباید از سخنرانی رئیس تایوان به عنوان دلیلی برای اقدامات علیه این جزیره استفاده کند.

گفتنی است که لای چینگ ته، رئیس جدید جزیره تایوان دیروز پنجشنبه ۱۹ مهر در سخنانی مدعی شد که با تقویت توان دفاعی و نظامی این جزیره از استقلال آن دفاع می‌کند!

چین بر اساس سیاست «چین واحد»، تایوان را بخشی از قلمرو و حاکمیت خود می‌ داند و بارها از مقامات آمریکا و سایر کشورهای غربی خواسته است تا از ایجاد روابط رسمی با مقامات این جزیره خودداری و حمایت از جریان‌ های جدایی‌ طلب تایوان و ارسال سلاح به آنها را متوقف کنند.

کد خبر 6253302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha