۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۷

امام جمعه دیواندره:

توکل به خدا راه رهایی از مشکلات است

توکل به خدا راه رهایی از مشکلات است

دیواندره_ امام جمعه دیواندره گفت: تنها راه رهایی از بن بست و مشکلات زندگی، امید و توکل به خدا، دعا، توبه و توسل است که موجب ممکن شدن همه ناممکن‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا جلال مرادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهرستان دیواندره به موضوع خودکشی عدم ایمان و نا امید شدن از خدا پرداخت و اظهار کرد: خودکشی به دلیل نداشتن ایمان، یاس و ناامیدی از خداوند است.

وی افزود: یاس و ناامید شدن از رحمت خداوند یکی از بزرگترین گناهان است که گاه در رتبه کفر و شرک قرار می‌گیرد.

امام جمعه دیواندره تصریح کرد: در زندگی، انسان نباید هرگز از رحمت خداوند ناامید شده و در برابر مشکلات زندگی مانند بیماری‌ها و سختی‌های دیگر شکست خورد و ناامید شود و یا با فریب شیطان دست به خودکشی بزند.

ماموستا مرادی اذعان کرد: تنها راه رهایی از بن بست و مشکلات زندگی، امید و توکل به خدا، دعا، توبه و توسل است که موجب ممکن شدن همه ناممکن‌ها می‌شود و راه خروج را بر انسان باز می‌کند.

وی خودکشی را نافرمانی و سرپیچی از دستور خداوند دانست و یادآور شد: کسی که دستور خدا را نادیده انگاشته و از آن سرپیچی کند مستحق عذاب است.

وی خاطرنشان کرد: هر آنچه در جهان هستی وجود دارد از آن خداست بنابراین در ملک الهی تنها با اجازه مالک می‌توان تصرف کرد و انسان بدون رضایت خداوند اجازه تصرف در جان خود و خودکشی و نابودی خود را ندارد چرا که مانند آن است که انسانی را بدون علت بکشد.

امام جمعه دیواندره اذعان کرد: خداوند متعال، انسان را آفرید تا در دنیا زندگی کند و در سایه پیروی از فرامین الهی و راهنمایی‌های پیامبران خدا به کمال رسیده و به نعمت‏‌های جاویدان دست یابد.

کد خبر 6253574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha