۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۸:۵۳

معاون بنادر و دریانوردی بوشهر:

طرح تعمیرات دوره‌ای و فصلی علائم کمک ناوبری محدوده مطاف انجام شد

طرح تعمیرات دوره‌ای و فصلی علائم کمک ناوبری محدوده مطاف انجام شد

بوشهر- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: طرح تعمیرات دوره ای و فصلی بویه و چراغ های دریایی محدوده پرخطر بندر مطاف اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حاجی رضایی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هدف تسهیل و ایمنی بیشتر ترددهای دریایی در ناپایداری‌های جوی پاییز و زمستان نسبت به بازدید، تعمیر و رفع نارسایی‌های علائم کمک ناوبری محدوده مطاف اقدام شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در محدوده مطاف در اثر تصادف با یکی از بویه‌ها آسیب جدی یکی از بویه‌ها شده بود که در این طرح نسبت به جایگزینی آن با بویه هفت تنی جدید اقدام شد.

وی بیان کرد: مطاف از پرمخاطره‌ترین مناطق دریایی است که عمده حوادث اضطرار دریایی نیز در این محدوده رخ می‌دهد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در چند سال اخیر با هدف بهبود وضعیت تردد شناورها برنامه‌های نرم افزاری و سخت افزاری متنوعی بویژه تقویت امکانات ارتباطی در سواحل و آب‌های استان بوشهر اجرا شده است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به نقش بویه‌ها در راهبری و هدایت کشتی‌ها عملیات تعمیرات و نگهداری بویه‌ها در کانال‌های دسترسی بنادر استان بوشهر به عنوان یک اولویت راهبردی دنبال می‌شود.

حاجی رضایی اضافه کرد: به دریانوردان و فرماندهان شناورها توصیه می‌شود در صورت مشاهده هرگونه نارسایی و یا خاموشی بویه‌ها و دیگر علائم کمک ناوبری، به مرکز کنترل مخابرات نزدیک ترین بندر اطلاع‌رسانی کنند.

وی تاکید کرد: مطاف منطقه‌ای عمدتاً کم عمق و وسیع در غرب بندر دیر با خطرات پنهان و زیر سطحی بوده و جنوب آن محل اصلی تردد شناورهای بزرگ و کوچک است.

حاجی رضایی افزود: با چنین وضعیتی همواره با حساسیتی ویژه به موضوعات این محدوده مخاطره آمیز رسیدگی شود.

وی گفت: در منطقه مطاف در مجموع ۴ بویه زرد محل خطر در شمال این علائم را نشان می‌دهند، شناوری چراغ دار نیز راهنمای دریانوردان در مسیر بین‌المللی بوده و علاوه بر آن فانوس جبرین با برد روشنایی بالا در منطقه به امر دریانوردی ایمن کمک می‌کند.

کد خبر 6253876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha