۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۹:۰۲

مهدوی:

هزار و ۲۸۰ مددجو با تلاش شورای حل اختلاف از زندان آزاد شدند

هزار و ۲۸۰ مددجو با تلاش شورای حل اختلاف از زندان آزاد شدند

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران گفت:هزار و ۲۸۰ نفر مددجو از زندان‌های استان تهران آزاد و برای ۱۰ نفر از محکومین به قصاص نفس از اولیای دم رضایت گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا مهدوی معاون رئیس کل دادگستری استان تهران در امور شوراهای حل اختلاف در تشریح اقدامات انجام شده در شوراهای حل اختلاف استان تهران در ۶ ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان شهریورماه حدود ۵۰۱ هزار و ۵۹۳ فقره پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد شد که از این تعداد، ۳۲۶ هزار و ۸۹۴ فقره پرونده مربوط به شهر تهران و ۱۷۴ هزار و ۶۹۹ فقره پرونده مربوط به شهرستان‌های تابعه استان بود.

وی در رابطه با آمار سازش در پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف استان، گفت: در پرونده‌های شهر تهران در مجموع ۴۱/۶۰ درصد سازش حاصل شده و این عدد در شهرستان‌های تابعه استان ۷۵/۴۵ درصد بوده است.

مهدوی ادامه داد: به این ترتیب میانگین سازش استان تهران به ۲۱/۵۵ درصد ارتقا یافته و این در حالیست که میانگین سازش در کشور ۲۸/۴۱ درصد است. بدین ترتیب شهر تهران به رتبه اول کشور در زمینه ایجاد صلح و سازش دست یافته است.

صدور ۵۸ پروانه داوری حرفه‌ای برای متقاضیان در سال جاری

وی در ادامه از صدور ۵۸ پروانه داوری حرفه‌ای پس از آزمون از متقاضیان در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: برای ۴۴۲ نفر نیز که در سال ۱۴۰۲ آزمون و اختبار داده بودند پروانه حرفه‌ای صادر شد.

از ابتدای سال تاکنون برای ۱۲۳ نفر پروانه میانجیگری در استان تهران صادر شد

معاون رئیس کل دادگستری استان تهران در امور شوراهای حل اختلاف همچنین تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ از مجموع متقاضیان میانجیگری پس از آزمون و اختبار برای ۱۲۳ نفر پروانه صادر شد که پروانه میانجیگری این افراد در سال ۱۴۰۳ به آن‌ها تحویل داده شد.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۳ همچنین اولین کانون داوران حرفه‌ای کشور در استان تهران تاسیس شد.

۹۳ درصد ابلاغ‌های شورای حل اختلاف استان به صورت الکترونیکی است

مهدوی در رابطه با آمار ابلاغ الکترونیک و پرونده‌های بدون کاغذ در شوراهای حل اختلاف استان تهران بیان کرد: در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ حدود ۹۳ درصد ابلاغ‌های شورای حل اختلاف به صورت الکترونیکی بوده و با آغاز طرح بدون کاغذ در ۱۷۸ شعبه در سطح استان، تعداد ۳۹ هزار و ۲۵ فقره پرونده در شورای حل اختلاف استان تهران تشکیل شده است.

وی به موضوع تشکیل شعب تخصصی در شوراهای حل اختلاف اشاره و اضافه کرد: در راستای اجرایی کردن شعارهای اقتصادی مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر و اجرای ماده ۹ قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب ۳۱/۰۲/۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی، شورای حل اختلاف اقدام به تأسیس شعب تخصصی در اتحادیه‌ها، اصناف، شهرک‌های صنعتی، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها و … کرده است.

افتتاح ۵ شعبه تخصصی ویژه در شورای حل اختلاف استان تهران

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران یادآور شد: تعداد ۵ شعبه تخصصی ویژه مجمع ملی خیرین صنعتگر، رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، گازهای طبی و صنعتی، کارگران و نیروی انتظامی و ۳ شعبه ویژه اردوگاه و کمپ فشافویه و یک شعبه صلحی در بخش قلعه نو در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ افتتاح شد و این امر سبب شده هر نوع پرونده‌ای که از این نهادها به شعب تخصصی ارجاع شود حل و فصل شود.

رهایی ۱۰ نفر از قصاص

وی خاطرنشان کرد: در پی استقرار ۲۸ شعبه ویژه سازش در زندان‌های استان تهران، در ۶ ماهه نخست سال جاری و با تلاش این شعب تعداد هزار و ۲۸۰ نفر مددجو از زندان‌های استان تهران آزاد و برای ۱۰ نفر از محکومین به قصاص نفس از اولیای دم رضایت گرفته شد.

کد خبر 6253898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha