۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۴

موسوی مطرح کرد؛

اجرای طرح تربیت نسل محیط زیستی

اجرای طرح تربیت نسل محیط زیستی

رئیس مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان گفت: دانش‌آموزان گروه سنی پیش‌دبستان تا دوره اول متوسطه در «طرح تربیت نسل محیط‌زیستی»، آموزش‌های محیط‌زیستی را در قالب‌های مختلف فرا خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید ابوالقاسم موسوی رئیس مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان سال‌های اولیه زندگی و دوران کودکی را به‌عنوان طلایی‌ترین زمان برای آموزش مفاهیم محیط‌زیست دانست و گفت: بر همین اساس مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان در بخش آموزش رسمی محیط‌زیست طرح مطالعاتی آموزش ملی محیط‌زیست در کتب درسی تمام مقاطع تحصیلی را با بهره‌گیری از اساتید مجرب آغاز کرده که با اجرایی شدن این طرح، مطالب مهم محیط‌زیستی، بسته به پایه تحصیلی با موضوعات روش‌ها و مفاهیم جذاب و اثربخش در کتب درسی دانش‌آموزان درج خواهد شد.

سید ابوالقاسم موسوی افزود: علاوه بر این اقدام ارزشمند، مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان با همکاری دفتر موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی و تعامل با دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای طرح اردوهای علمی-آموزشی در قالب بازدید از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی پارک طبیعت پردیسان تدارک دیده است.

وی آشنایی دانش‌آموزان با عناصر طبیعت و تنوع‌زیستی و شناخت مفاهیم محیط‌زیستی را یکی از کارکردهای موزه تنوع‌زیستی برشمرد و افزود: علاوه بر این، یادگیری چگونگی کمک به حفظ و نگهداری از گونه‌های گیاهی و جانوری و همچنین ایجاد انگیزه و نشاط همراه با یادگیری در محیط موزه، از اهداف طرح بازدید دانش‌آموزان از موزه تاریخ طبیعی و تنوع‌زیستی می‌باشد.

موسوی مخاطبان اصلی اجرای «طرح تربیت نسل محیط‌زیستی» را دانش‌آموزان گروه سنی پیش‌دبستان تا دوره اول متوسطه عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان در این طرح، با تنوع‌زیستی‌، آب، خاک و پسماند، هوا و انرژی و همچنین نقش خود در خانواده به عنوان همیار محیط‌زیست آشنا می‌شوند.

وی زمان اجرای این طرح را همزمان با آغاز هفته کودک تا پایان سال تحصیلی به‌صورت مستمر اعلام کرد و گفت: با توجه به تعداد بالای دانش‌آموزان، مقرر شده تا به‌منظور اثربخشی مطلوب اجرای طرح و ارائه آموزش‌های مفید، نسبت به برنامه‌ریزی بازدید و حضور دانش‌آموزان به صورت مدرسه‌ای و در گروه‌های ۵۰ و ۷۰ نفره اقدام شود.

موسوی افزود: بر همین اساس از همکاران و کارشناسان شاغل در معاونت‌های تخصصی سازمان حفاظت محیط‌زیست که تمایل به آموزش در حوزه‌های مختلف تخصصی خود را دارند، دعوت می‌شود تا با نذر وقت و دانش در این حوزه، گامی مهم در اعتلای آموزش همگانی محیط زیست کشور برداشته تا ان‌شاءالله شاهد تربیت نسلی دوستدار محیط‌زیست، مسئولیت‌پذیر و آگاه به مفاهیم محیط‌زیست باشیم.

کد خبر 6254208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha