۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۳

مدیرعامل راه‌آهن:

قطار شهری تبریز - آذرشهر وارد فاز عملیاتی می‌شود

قطار شهری تبریز - آذرشهر وارد فاز عملیاتی می‌شود

مدیرعامل راه‌آهن گفت: طرح ایجاد قطار شهری تبریز - آذرشهر جزو برنامه‌های راه‌آهن است و براساس پیگیری‌های نمایندگان مجلس و مسئولان شهرستانی و استانی، این پروژه وارد فاز عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در نشست بررسی پروژه احداث قطار شهری تبریز - آذرشهر با اشاره به اهمیت راه‌اندازی قطار تبریز - آذرشهر، در کاهش بار ترافیکی جاده‌ای و ایمنی مسافران، گفت: امکانات زیر ساختی و اقدامات اولیه طراحی و مطالعاتی این طرح آغاز شده و با تخصیص دو رام قطار و تردد مستمر، می‌تواند روزانه ۶ هزار مسافر بین‌شهری را جابه‌جا کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، تولیدی و صنعتی شهرستان آذرشهر افزود: باتوجه‌به ظرفیت بالای اقتصادی و تولیدی این شهرستان احداث انبار توشه در ایستگاه راه‌آهن شهید رهبری گوگان و یا سایر ایستگاه‌های راه‌آهن ضروری است و شرکت راه‌آهن راه از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ایجاد انبار توشه حمایت می‌کند و زمین و سایر امکانات را در اختیار سرمایه‌گذاران و شرکت‌های حمل‌ونقل قرار می‌دهد.

مدیرعامل راه‌آهن، بر ضرورت ساماندهی و ایمن‌سازی پل راه‌آهن در شهر تیمورلو گفت: باتوجه‌به حادثه‌خیز بودن پل راه‌آهن در بستر رودخانه گنبرف چای در شهر تیمورلو، این مکان باید به‌صورت کارشناسی مطالعه و مرتفع شود.

کد خبر 6254212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha