۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۷

آغاز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با شادپیمایی و استقبال مردم

آغاز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با شادپیمایی و استقبال مردم

هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، صبح امروز ۲۱ مهر با برگزاری مراسم شادپیمایی به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر رسانه اداره‌کل هنرهای نمایشی، آیین افتتاحیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان صبح امروز، شنبه ۲۱ مهر، با حضور جمعی از هنرمندان داخلی و خارجی، مسئولان محلی و علاقه‌مندان به هنر تئاتر از چهارراه شبرنگ مریوان آغاز شد و مردم به شکل گسترده‌ در این مراسم حضور پیدا کردند.

شادپیمایی هنرمندان در خیابان‌های مریوان، فضای پرنشاط و سرزنده‌ای را ایجاد کرد. اجرای نمایش به مناسبت افتتاح جشنواره و اجرای گروه موسیقی سلیمانیه عراق شور و هیجان ویژه‌ای به این مراسم بخشید.

این جشنواره که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای تئاتر خیابانی در کشور شناخته می‌شود، میزبان گروه‌های نمایشی از سراسر ایران و چند کشور خارجی است.

هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان قرار است تا ۲۵ مهر در پارک شانو، پارک ملت، دریاچه زریبار و میدان امام حسین (ع) مریوان برگزار شود و انواع نمایش‌های خیابانی با موضوعات متنوع فرهنگی و اجتماعی برای عموم مردم در بخش های مسابقه ایران، دگرگونه‌ها، بین‌الملل، برگزیده جشنواره‌ها و نیشتمان اجرا می‌شود.

این جشنواره که با هدف ارتقای تئاتر خیابانی و ایجاد پیوند فرهنگی بین هنرمندان داخلی و خارجی و کمک به رونق اقتصادی تئاتر و گردشگری برگزار می‌شود؛ هر ساله توانسته است توجه بسیاری از علاقه‌مندان به این هنر را به خود جلب کند و حضور پر شور مردم محلی در این رویداد، نشان‌دهنده علاقه و اشتیاق آنها به هنر تئاتر خیابانی و این جشنواره است.

کد خبر 6254248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha